Jasspeld

Juist als je denkt dat je de historie van het logo hebt beschreven, kom je iets tegen dat er niet bijstaat. Deze jas-speld maakt deel uit van de collectie van Genealogie Rijssen. Tot op heden heb ik niemand gesproken die de herkomst hiervan kent.

De beeldtenis betreft overduidelijk het logo van Sportclub Rijssen in 1985. Het enige verschil is dat het schild bestaat uit dikke rode banen. Zeg maar dat er enkele banen zijn ingekleurd. Hiermee vertoont het schild onmiskenbaar een overeenkomst het shirt van Sparta en die naam komen we in onze historie vaker tegen. Ook in de shirts komen we dikke banen en rode strepen tegen.

Deze speld is gemaakt ter herinnering van een jubileum en verstrekt aan een beperkt aantal personen.

Onduidelijk is nog welk jubileum.