Sportclub 1 - MVV '69 1 1-1

Gepubliceerd op: vrijdag 11 oktober 2019
Vandaag speelt Sportclub tegen MVV'69 een team dat we ook in de voorbereiding troffen. Ditmaal doet de wedstrijd er dus toe. Bovendien is dit een gelijkwaardig team, zodat er een kans is de eerste wedstrijdpunten te pakken. Ten opzichte van de vorige keer valt te melden dat op het middenveld Marthijn Schottert helaas is uitgevallen en zijn plek wordt ingenomen door Sander Egberts.

In het begin is het een gelijk opgaande wedstrijd, waarin weinig kansen ontstaan. In de 12e minuut is het MVV dat scoort. 0 - 1. Een vrije trap wordt netjes voorgebracht en bij de tweede paal binnengetikt. Sportclub zal een tandje bij moeten zetten. Het is Jordy Schreurs die de gelijkmaker op het bord zet. 1 - 1. En dat is tevens de ruststand.

In de tweede helft gaat Sportclub goed uit de startblokken en heeft de overhand. Die aanvallen resulteren helaas niet in doelpunten. Mede niet omdat enkele kansrijke aanvallen door een overtreding werden afgebroken. In eerste instantie werd Jordy neergelegd. Waar iedereen een strafschop zag, vond de scheids het niets. De tweede keer was Sander het slachtoffer. Hij werd op de achterlijn neergelegd en ook dit resulteerde onterecht niet in een strafschop.

In de tweede helft werd er dus niet meer gescoord en dus staat er ook na 90 minuten 1 - 1 op het bord. Jammer, want Sportclub had meer verdiend. Met het gelijke spel is wel het eerste wedstrijdpunt binnen.