DE JONG ONES
Speeldag: 60

Image

VLNR: Han Zwoferink, Gerben Paalman, Erwin Teunissen, Hennie Ruiter, Johnny Tijink, Rick Paalman.

De geschiedenis van het team begint in 2001.

De successen van Raymond van Barneveld hadden het dartvirus ook naar Rijssen gebracht en in de kantine van Sportclub hing al een elektronisch dartbord waar veel gebruik van werd gemaakt.

Het was Geert ter Harmsel die samen met Erik Rutterkamp besloot om zich met een team in te schrijven bij de DVO. Met Hennie Ruiter en Gerben Paalman stonden al snel de eerste vier namen op papier. Erwin Teunissen werd nummer vijf en Edwin Makkinga als vaste reserve nummer zes. Begonnen in de vijfde divisie en als nummer twee direct promotie naar de vierde divisie. Edwin hield het na een jaar voor gezien en zijn vervanger was John Tijink. Na een paar jaar vonden de mannen van het eerste uur Geert en Erik het ook mooi geweest. Als vervangers werden Han Zwoferink en Rick Paalman aan het team toegevoegd. Deze zes vormen nog steeds de basis van dit team. Johan Kreykes en Rinaldo Paalman hebben beide ook nog een jaar deel uitgemaakt van het team ivm blessure gevallen.

In al deze jaren diverse promoties maar ook degradaties meegemaakt. Aantal jaren 2e divisie maar grotendeels 3e divisie. Begonnen als DC Rijssen, maar sinds 2018 is de naam aangepast naar De Jong Ones; een verwijzing naar de shirtsponsor De Jong Beton icm onze jonge leeftijd. Al ruim 20 jaar lang is maandagavond = dartavond. Iedere keer weer met veel plezier genieten en jezelf ergeren als je voor het bord staat. Heerlijk!

Klik HIER om de stand te zien.