Sportclub verslaat FC Aramea

Gepubliceerd op: zaterdag 5 september 2020
Tweede bekerwedstrijd eindigt in 1-5 overwinning.

Na de goede eerste bekerwedstrijd staat vandaag de tweede op het programma. Ditmaal spelen we tegen Football Club Aramea. Tegen Aramea heeft Sportclub voorzover bekend nog niet eerder gespeeld en dat is waarschijnlijk omdat het tot vorig seizoen een zondagclub was. In Enschede op sportpark Wesselerbrink wordt de wedstrijd gespeeld onder typisch hollands weer: Soms een bui en dan weer zonnig.
Op de tribune, die wel een schoonmaakbeurtje mag hebben, zitten op 1,5m van elkaar vooral Sportclubfans die op het kunstgras eigenlijk dezelfde opstelling zien als vorige week. Enige wijziging is dat de rechtsback positie wordt ingevuld door Chiel Poffers, die herstelt van een blessure. Op de bank zien we 2 "nieuwe" gezichten, te weten Henk-Jan Baan en Damir Delic. Die laatste nam vorig seizoen afscheid, maar is gelukkig weer terug.

De opkomst van de teams in Coronatijd mist eigenlijk alles dat het leuk maakt. Net als vorige week komen de teams separaat op gevolgd door de scheidsrechter. En dan kan de wedstrijd om 15:00u van start. Althans denken we want een klok hebben we nog niet gevonden.
Het is Aramea dat fanatiek begint en direct druk zet op de opbouw van Sportclub. Samen met het wennen aan het kunstgras levert dat diverse malen balverlies op en een van die onderscheppingen leidt tot een gevaarlijke situatie voor het doel van Alex Calkhoven. De schoten gaan echter ver naast. Die fanatieke inzet kost veel kracht en de veronderstelling is dat Aramea dat niet gaat volhouden. In de 13e minuut komt Sportclub dan ook nog op voorsprong. Het is Devlin Roessink die vanaf de linkerkant een pass geeft op Jordy Schreurs, die de bal klaarlegt voor Rafael Tuinier. De debutant rond de aanval prima af door de bal vanaf de rand 16m in de verre hoek te schieten. 0-1.

Aramea blijft aan de overzijde aandringen en dat leidt in de 22e minuut tot een schot op doel, waarbij, ondanks dat het buitenspel was, prima werd ingegrepen door doelman Alex. Iets dat ongeveer ook het laatste was dat hij deze wedstrijd te doen kreeg.
In de 33e minuuut is het opnieuw raak. En Hoe. Het is Jordy die op links de aanval zoekt en een pass geeft op de aan de rechterkant opkomende Aykan Dormusoglu. Deze passt de bal naar het midden waar Devlin midden voor het doel met een omhaal scoort. 0-2.
De conditie begint bij Aramea nu een rol te spelen, waardoor Sportclub meer kansen krijgt. Gescoord wordt er echter niet. Vlak voor rust wordt Chiel gewisseld voor Damir, waarna Luca van Ooijen naar de rechtsachterpositie verhuist. Ruststand 0-2.

In de rust wisselen we van kant en zien zowaar een klok. Deze geeft 5 voor 10 aan en is dus van geen waarde. De genoemde minuten zijn bij benadering.
Na de rust is Marthijn Schottert gewisseld voor Jasper Kreijkes. Bij Sportclub spelen daarom meerdere mensen op een andere positie en dat leidt tot de nodige misverstanden, waardoor de opbouw niet lekker loopt. Aramea daarentegen begint de tweede helft op dezelfde manier als de eerste en zet druk. Het is daarmee een soort herhaling van de eerste helft. Ditmaal leidt een aanval tot een schot op de paal, waar ook de Sportclub doelman inmiddels lag. Tot de 69e minuut is het vooral Aramea dat balbezit heeft en de bal, als een soort zaalvoetballers, kundig rondspeelt nabij de 16m van Sportclub. Het is opnieuw echter Sportclub dat scoort. Het is Jordy die alleen voor de doelman komt en de hoek voor het uitkiezen heeft. Deze keer is het de rechter onderhoek. 0-3.

Aramea heeft nog steeds veel balbezit en ditmaal levert het getik een pass op die vanaf midden voor het doel kan worden binnengetikt. 1-3.
Hoewel het nu langer duurt begint de conditie weer een rol te spelen en het is Sportclub dat profiteert. Het is Jordy die de 1-4 maakt in de 82e minuuut. Na een pass krijgt Aykan de bal op links vlak bij de achterlijn onder controle. Hij omspeelt handig zijn man en wordt daarna net buiten de 16m neergelegd. Het te verwachten fluitsignaal leidt tot veel commentaar bij Aramea die daardoor onvoldoende opletten. De vrije trap wordt snel genomen en komt rond de 5m lijn in de buurt van Jordy. Die weet met een uiterste inspanning zijn grote teen ertegen te krijgen en prikt de bal langs de doelman.

In de 90e minuut is het opnieuw raak. Hieraan vooraf gaat opnieuw een vrije trap net buiten de 16m. Ditmaal neemt Tom Meijer de trap en speelt deze beheerst over de gehele verdediging van Aramea waar Aykan volledig vrij staat en beheerst vanaf rechts intikt. 1-5 Is tevens de eindstand.

Opnieuw dus een goede wedstrijd van Sportclub en we gaan met een goed gevoel terug naar Rijssen. Nog een keer kijken we achterom en zien de achterkant van de klok, die om kwart over 5 kwart over 7 aangeeft.