Sportclub Rijssen 1 - Sportclub Daarle 1 gestaakt

Gepubliceerd op: zaterdag 23 oktober 2021
Na 15 minuten gestaakt vanwege blessure.

Op het programma staat vandaag de wedstrijd tegen Sportclub Daarle. Een tegenstander die op min of meer dezelfde plek op de ranglijst staat. En dus staat er voor beide teams vandaag iets op het spel.

Wij troffen Daarle ook in de voorbereiding en toen werd het 1-0 voor Sportclub Rijssen. Dit is met andere woorden een wedstrijd die gewonnen kan worden. Maar, en dat is op de bank goed zichtbaar, Sportclub heeft vooral jeugdspelers op de lijst. Voor het grote plaatje is dat goed, maar het kan vandaag ook een risico zijn. Verder zijn er vandaag enkele wijzigingen. In de achterhoeke is de Tom van der Munnik de laatste man. Op het middenveld zien we de gisteren van vakantie teruggekomen Jorn Peters en aan de andere kant Milan Brinkman. In de voorhoede staat Justin Bruins in de basis. Op de bank zien we Daan Bouwhuis en de jeugdspelers Melvin Schreurs en Jamie de Ruijter.

Pupil van de week Quinten ter Harmsel mag vandaag de aftrap doen en daarna kan de wedstrijd om 14:35u van start. Vanaf de eerste minuut is het een boeiend gevecht, waarin beide teams de aanval zoeken. In de 10e minuut zien we, na weinig doortastend verdedigen van Sportclub, een soort voorzet van Daarle, die bij de eerste paal geraakt wordt door een aanvaller, waardoor de bal bij de tweede paal in het doel belandt. Naar mijn idee raakte de speler deze met zijn rug, maar bij navraag werd ook gedacht aan een knie. Hoe dan ook: Daarle komt op voorsprong. 0-1.

Daarna is het beurt aan Sportclub. In de 15e minuut wordt Justin diep gestuurd, die kapt zijn man uit en probeert de verdediger aan de binnenkant te passeren. En dan gaat het mis. Beide spelers belanden in het gras en blijven daar langer dan normaal liggen en dringt langzaam het besef door dat er meer aan de hand is. Justin staat na een paar minuten weer. De Daarle speler daarentegen wordt opgehaald met een ambulance. Wij wensen hem vanaf deze plek een spoedig herstel.

De wedstrijd is circa 45 minuten na aanvang gestaakt.