GFC - Sportclub Rijssen 1

Gepubliceerd op: dinsdag 10 mei 2022
Een wedstrijd zoals verwacht met een resultaat zoals verwacht.

Zoals eerder aangehaald is het een zware competitie. Niet alleen treffen we veel sterke tegenstanders ook de intensiteit van de competitie is hoog. Om de gewenste einddatum te halen heeft de KNVB diverse doordeweekse wedstrijden ingepland. Met de wedstrijd van zaterdag nog in de benen staan we daarom vanavond alweer in Goor voor de wedstrijd tegen GFC. Een team met wisselende resultaten dat desondanks 3e staat. Kortom een sterke tegenstander en dus wordt het vanavond afzien. Gelet op de wisselvalligheid van GFC is een voorspelling van de eindstand lastig, maar 4-0 is een redelijke gok.

Sportclub treedt aan met een bekende opstelling. Met Mike Tuitert in het doel, Tom Meier als laatste man en daarvoor het drietal Jasper Kreijkes, Victor van Rijk en Daan Bouwhuis. Het middenveld bestond uit Henk-Jan Baan, Jorn Peters, Luca van Ooijen en Melvin Schreurs. Voorin stond het tweetal Milan Brinkman en Matthijs Tempert. Op de bank zitten Thymo Haarman, Chiel Poffers, Sandro van Ooijen en Marnix van Rijk.

Omdat het hoofdveld geen verlichting heeft - en overigens ook geen belijning heeft - wordt de wedstrijd gespeeld op veld 3. Een bijveld zonder leunhek, maar met een prima grasmat. Datzelfde gold trouwens voor de andere velden. Bij deze een kleine hint voor de gemeente Rijssen-Holten om eens te vragen hoe ze dat doen, want onze grasmat, voorzover daar nog gesproken kan worden over gras, ligt er treurig bij, maar dat terzijde.

De toch nog aanwezige toeschouwers zien een rustige wedstrijd, waarbij Sportclub veel verdedigt en enkele kansen krijgt. GFC is veelal in balbezit een weet desondanks ook slechts enkele kansen te creëren. In 34e minuut zien we pas het eerste doelpunt, waarbij de hoge bal bij de tweede paal teruggelegd wordt en daarna binnengeschoten. 1-0. En dat had een prima ruststand kunnen zijn, ware het niet dat Sportclub te vroeg met het hoofd bij de rust was en een eenvoudig doelpunt weggeeft. Balverlies is daarvoor het begin en niemand grijpt daarna voldoende in, zodat de bal eenvoudig kan worden voorgezet en gescoord. Onnodig en slordig en dus 2-0.

Vlak na de rust is Mike alert. Zoals vaker vanavond staat hij op de goede plek. Dat gaat goed tot aan de 65e minuut. Als Sportclub druk probeert te zetten, speelt GFC de bal snel door en scoort de 3-0. Jasper wisselt met Thymo. 6 Minuten later is het opnieuw raak nadat Mike de bal in eerste instantie nog tegenhield. De rebound wordt echter onverdedigd binnengetikt. 4-0. Sportclub wisselt dan nog twee keer, waarbij eerst Sandro er in komt en tegen het einde van de wedstrijd Marnix enkele minuten mag maken. Dat levert iets meer voetbal op, maar een verschil kan daarmee niet gemaakt worden.

De eindstand van 4-0 is zoals verwacht en dat geldt ook voor het spelbeeld. Sportclub kreeg ten opzichte van vergelijkbare wedstrijden iets meer kansen en hield de verdediging behoorlijk dicht. Het hield met andere woorden aan de wedstrijd naast spierpijn een redelijk goed gevoel over en kan zich opmaken voor de wedstrijd aanstaande zaterdag tegen de koploper.