Bandwerk merkenbouwers: Trotse media partner!

Verslag ledenvergadering 20 april 2023

Gepubliceerd op: woensdag 31 mei 2023
Op 20 april 2023 was er een ledenvergadering bij Sportclub Rijssen. Omdat niet iedereen in de gelegenheid was om hierbij aanwezig te zijn, hierbij de belangrijkste punten die zijn besproken:
Lees verder onder de foto
Blog Details Image

Als bestuur kunnen we melden dat het goed gaat met Sportclub. Het ledenaantal stijgt, financieel gaat het goed. Alleen de accommodatie is toe aan een upgrade. Als bestuur hebben wij daarom gekeken welke investeringen wij willen doen. Voor deze investeringen hebben wij de goedkeuring nodig van de ledenvergadering en deze is 20 april ook gegeven. Als bestuur willen wij het volgende aanpakken bij Sportclub Rijssen:

• Overkapping (reeds gebouwd) Financiering is helemaal gedaan door externe sponsoren. De bouw is gedaan door vrijwilligers.
  • Dak van de kleedkamers. Deze dient geheel verwijderd te worden ivm asbest. Er komt een nieuw dak op met zonnepanelen zodat deze investering zichzelf terugverdiend. Initiele investering is €30.000 en hierbij krijgen we €10.000 subsidie.
  • Lichtinstallatie hoofdveld. Helaas is deze recentelijk kapot gegaan en moeten wij deze vervangen. Investering is  €35.000 waarvan wij €17.500 gesubsidieerd krijgen.
  • Aanpakken kleedkamers. Deze zijn verouderd en nodig toe aan een upgrade. Investering is €35.000 waarvan wij €17.500 gesubsidieerd krijgen.
  • Nieuw keukenblok in de kantine. Investering is €7500.00
  • Totale investering €117.500 waarvan wij €72.500 gesubsidieerd krijgen.

** Aan deze prijzen kunnen geen rechten worden ontleend.

Hierbij hebben wij gezegd als bestuur zijnde, we gaan pas aan de slag als de subsidie geregeld is.

Hiernaast hebben wij het ook over het kunstgras gehad. Deze moet op de plek van het trainingsveld komen. Hier moeten dan wel een paar aanpassingen worden gedaan om het veld groot genoeg te krijgen, maar dit is mogelijk. De huur van de velden zal hierdoor wel gaan stijgen. Dit kunnen we op 2 manieren opvangen:

1: contributie verhoging naar €60,-- volwasse en €35,-- jeugd per kwartaal

2: Sponsoring/reclameborden/deelnemers Sporting/ vriendeloterij etc

Als bestuur gaan we voor optie 2 uiteraard, maar hier hebben wij iedereen bij nodig. Van de ledenvergadering hebben wij de toestemming gekregen om dit plan verder uit te werken. Dit gaan wij dan ook doen. Als er meer informatie is over het kunstgras, delen wij dit graag met u.

Namens de supportersvereniging deed Arjan van Eden het woord. De supportersvereniging staat te springen om nieuwe mensen die willen helpen met de organisatie van leuke activiteiten. Meld u bij 1 van hen als je hier interesse in hebt. Het 6x6 toernooi zit er weer aan te komen. Ook dit jaar wordt dit weer een groot feest.

Namens de jeugd neemt Erwin Teunissen het woord. Bij de jeugd stijgt het ledenaantal. De teams zitten vol en ook voor volgend seizoen gaat dit lukken. Echter zijn zij nog wel op zoek naar leiders/trainers. Mocht je hier interesse in hebben, of zou je een keer willen meekijken bij een training, meldt je bij Erwin Teunissen.

Ook heeft het bestuur deze avond aangegeven dat de periode van 4 jaar voorbij is gevlogen en zij allen herkiesbaar zijn. Er hebben zich geen tegenkandidaten gemeld, dus gaat het bestuur verder in de huidige vorm:

Voorzitter: Rohald de Jong

Secretaris: Ruud Kreijkes

Penningmeester: Erwin van Ooijen

Algemeen bestuurslid: Maaike Tijink

*Hierbij de kanttekening dat wij nog wel graag 1 of 2 algemene bestuursleden erbij zouden willen hebben.

Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn richting het bestuur over de ledenvergadering, of wil je een keer aanschuiven bij een bestuursvergadering, meld je dan! Spreek hiervoor 1 van de bestuursleden aan.

Wij zijn trots op onze sponsoren

Bandwerk merkenbouwers: Trotse media partner van Sportclub Rijssen