JO17 boekt ruime overwinning op Dalfsen

Gepubliceerd op: zondag 1 december 2019
Sportclub staat op een mooie derde plek en heeft zicht op nummer 2.

Sportclub Rijssen JO17-1 – Dalfsen JO17-1        3-0  (7-0)

Vandaag komt de SJO FC Dalfsen, een jeugdcombinatievereniging die momenteel in de middenmoot bivakkeert, op bezoek op sportpark de Koerbelt. Het is een voor ons onbekende tegenstander. Nooit eerder hebben we tegen deze ploeg gespeeld. In de warming-up valt nog een speler van ons uit, zodat we vandaag met 13 fitte spelers starten aan de wedstrijd.

De start van de wedstrijd is aan onze kant rommelig met veel balverlies. Dalfsen zet daar ook weinig tegenover. Het is Sportclub dat op voorsprong komt uit een corner. Deze wordt scherp ingeschoten en door de doelman, in een poging deze weg te tikken, binnengetikt. Daarna neemt Sportclub het heft stevig in handen. Want niet veel later wordt de 2-0 binnengeschoten uit een goede assist van onze nieuwe rechtsbuiten. In een duel om de bal blijft deze net voor de achterlijn liggen. Sportclub is het meest attent en geeft de bal laag voor, waarna deze door de 3e Sportclub spits midden voor het doel op de pantoffel wordt genomen. Als we vlak voor rust dan ook nog de 3-0 bij de 2e paal inschieten lijkt de wedstrijd al gespeeld zonder al te best voetbal.

In de tweede helft probeert onze tegenstander nog wel om een snelle goal te scoren, maar onze achterhoede en keeper zijn vandaag niet te passeren. Elke poging strand ergens ruim voor het doel bij een van de verdedigers die elkaar continu rugdekking geven. En de enkele keer dat dit onvoldoende blijkt, is de doelman het finale slot op deur. Uit een snelle counter schiet onze spits de 4-0 binnen en even later lobt hij de bal over de keeper en staat het al 5-0. Als dan onze linksbuiten en direct daarna onze rechtsback ook nog scoort uit een corner staat het al 7-0. Die 7e was een bijzondere, omdat eigenlijk niemand wist hoe hij die bal over iedereen heen kreeg en net achter de doelman in het doel. Dalfsen heeft zich dan al gewonnen gegeven en de verdiende punten blijven in Rijssen.

Al met al van onze kant een leuke pot voor de vele toeschouwers, waarbij we makkelijk het doel vonden en zo konden uitlopen naar een dikke overwinning. Volgende week uit naar Den Ham bij winst kunnen we de tweede plek nog veroveren.