JO12 wint duel om de 2e plaats

Gepubliceerd op: zondag 3 december 2023
Winst bij SVZW!

In de vrieskou naar de nummer 2 van de ranglijst SVZW. Wij staan keurig derde maar wat als? Het verschil is maar 2 punten . Aangekomen op het kunstgras stonden de Zwaluwen al klaar. Hier hadden er zeker 3 al behoorlijk wat pokon tot zich genomen want die konden bij ons zo in de 17 meedoen.

Zeker in het begin hadden we erg veel moeite met het druk zetten van die Zwaluwen en kwamen nauwelijks aan voetballen toe maar echt in gevaar zijn we niet want Elena is weer scherp en attent. Een corner van de zwaluwen gaat over na zo,n 12 minuten en pas daarna gaan we voetballen en komen er ook kansen. Helaas stond met name bij Vince de lat in de weg. In de rust moest er wel wat peper bij en dat lijkt te gebeuren door goed druk op de achterhoede van de Zwaluwen te zetten. Het levert een corner op die helaas over de goal wordt gewerkt. Daarna een corner voor de Zwaluwen en die ene lange vraagt de bal op zijn hoofd en omdat niemand zich om hem bekommerd kijken we tegen een achterstand aan 0-1. En maar kijken hoe die zo vrij kan staan. Erger nog, 3 minuten later precies hetzelfde.2-0 achter. Das dom en onnodig want ons veldspel was beter dan de Zwaluwen maar ja! Gelukkig is daar Rezz. Hij soleert naar de achterlijn, wil voorgeven op Kayne maar ziet het gaatje tussen de keeper en de paal en haalt in een erg moeilijke hoek uit. 2-1 Mooi en verdiend Gelijk daarna weer rust maar waarom konden we in een keer weer zo lekker voetballen? Gewoon omdat we dat kunnen! Weer snel de wei in en doorgaan. Vince verzet bergen werk en stuurt Mason op de goal af en die twijfelt niet. Boem, 2-2. De Zwaluwen raken nog een keer de paal. Vince ziet zijn schot geblokt en Elena redt ons door goed de hoek in te duiken bij een hard schot in de uiterste hoek van onze goal.

Daarna spelen we een periode zo slap en onverschillig dat we weer op achterstand komen 3-2. Dit gebeurt ons te vaak en eerlijk gezegd had ik het al opgeschreven ook. Dan worden 2 spelers van de zwaluwen door hun leiders opgehaald om daar te voetballen. HUH?? De leiders van onze tegenstander hadden het schaamrood op de kaken moeten hebben. Hierdoor komen wij wel beter in de wedstrijd maar scoren doen we nog niet tot de laatste rust. We moeten iets doen dus verdediger eruit en meer op de aanval. Dit werd begrepen en Alex nam voor het team plaats naast me aan de zijlijn. Ten strijde team! Al snel en verdiend ook scoort Vince de 3-3 na zeer goed werk van Rezz aan de rechterkant. De Zwaluwen gaan dan meer op goed geluk naar voren en schieten met alles op onze goal maar Elena behoede ons voor een achterstand. Ook de keeper van De Zwaluwen behoedt zijn team voor een achterstand door een goed schot van Mason over te tikken waardoor het op een gelijkspel dreigt uit te lopen, iets waar beide teams niets mee opschieten. Dus alles mee naar voren en achteren. Dit leverde mooie wedstrijdbeelden op van beide kanten maar als Vince goed stoort aan onze rechterkant en de bal verovert sprint hij naar voren en geeft voor op? Een tegenstander! Maar die wist deze mooie voorzet zo te waarderen dat ie hem zo de eigen goal in werkt. 3-4 En ongelofelijk blije gezichten bij ons. We moeten nog wel 5 minuten team. Koppies erbij. Af en toe wat gelukkig maar ook ongelukkig aan de andere kant van het veld, we geven alles en als daar dan het laatste fluitsignaal klinkt is aan de kreten te horen dat we diep zijn gegaan maar 3 punten verdiend mee naar huis nemen.

Volgende week weer.