Sportclub Rijssen 1 begint goed tegen FC Aramea

Gepubliceerd op: zaterdag 13 april 2024
Drinkpauze geeft Aramea de gelegenheid orde op zaken te stellen.

Zaterdag 13 april. De thuiswedstrijd tegen FC Aramea, de huidige nummer 4 van de competitie. De uitwedstrijd in Enschede eindigde in een nederlaag onder werkelijk barre omstandigheden. Na de gelijkmaker wilde iedereen alleen nog naar binnen. Hoe anders is het vandaag. Het is werkelijk schitterend voetbalweer. En dus gaan we vandaag proberen er wat van te maken.

Ondanks dat Sportclub Rijssen er fysiek minder voor staat dan toen. Een belangrijk deel van de selectie is nog altijd niet inzetbaar. Anders geformuleerd: "We hebben 20 man en bijna niets te kiezen." En dus spelen we met Nick Rouweler, Tom Meier, Chiel Poffers, Jasper Kreijkes, Victor van Rijk, Rafael Tuinier, Robin ten Hove, Sandro van Ooijen, Milan Brinkman en Melvin Schreurs. Op de bank Luca van Ooijen, Maarten-Jan de Jong, Aykan Dormusoglu en Rick Aalderink.

Aramea is, zoals geschreven, misschien wel het team met de beste spelers van de competitie. Als je ze laat aanvallen, maken ze makkelijk doelpunten. Maar het is niet het beste team en dat biedt een kans. Sportclub wil er vandaag voor zorgen dat die aanvallers niet aan de bal komen. En vanaf de aftrap doet Sportclub dat prima. Er wordt vroeg druk gezet en op het middenveld zijn halve passes een prooi die een aanval mogelijk maken. En dat bevalt niet aan de kant van Aramea, want daar neemt het commentaar op elkaar alsmaar toe. Scoren had Sportclub in deze fase moeten doen, maar deed dat helaas niet. Door de tactiek wordt Aramea eveneens niet gevaarlijk. Tot aan de drinkpauze na een half uur spelen staat het daarom 0-0. En daar is men bij Sportclub wel content mee.

De drinkpauze wordt door Aramea benut om de opstelling aan te passen en daarop heeft Sportclub geen antwoord. Aramea wint alsmaar meer de duels op het middenveld en stuurt steeds vaker de aanval diep. Dat leidt al snel tot een treffer. En dankzij enige hulp van Sportclub spelers die onbedoeld een voorzet geven of een bal verkeerd inspelen, scoort Aramea nog enkele keren. Bij de rust is het dan al 0-3.

Na de rust scoort Aramea de vijfde in de 53e minuut en dat was ook de laatste. Mede omdat het zich concentreert op het houden van de nul. Dat geeft Sportclub wat ruimte, waardoor ze in de resterende kleine 40 minuten regelmatig voor het doel van Aramea weten te komen. Tot een score komen ze helaas niet, waardoor de eindstand uitkomt op 0-5. Een uitslag die vergelijkbaar is met de uitwedstrijd.

Daarmee kunnen we ons gaan voorbereiden op de wedstrijd tegen PW. Een wedstrijd die er weer toe doet. Waarmee niet gezegd is dat dit makkelijk wordt, want PW speelde nota bene gelijk tegen Achilles. En dat was niet de enige verrassing. HSC'21 verloor (!) met 2-0 in en tegen Gorssel, waardoor het zowaar spannend wordt tussen de nummers 1 en 2.