Dart weekend weer succesvol!

Gepubliceerd op: dinsdag 7 januari 2020
We kunnen weer terugkijken op een mooi Dart-weekend!

Op vrijdag was het Single-toernooi. Met 20 deelnemers ontstond er een mooie onderlinge strijd. Uiteindelijk was Pieter Hoekstra de sterkste darter. Hij wist al zijn partijen winnend af te sluiten en was in de finale met 4-0 te sterk voor Hennie Ruiter. Als derde eindigde John Tijink die met 3-1 Richard Sapa de baas was. Hoogste finish van de vrijdag was met 103 voor Rick Paalman.

Op zaterdagmiddag om 13.30 uur stond het dubbel-toernooi op het programma. Al jaren staat deze middag garant voor een volle kantine. De setting zorgt voor een ontspannen, sportieve en gezellige sfeer. Iedereen wil winnen, maar de onderlinge sfeer is net zo belangrijk! De poule wedstrijden leveren her en der al wel een paar verrassende uitslagen op maar zijn vaak niet beslissend. Als na de pauze de knockout wedstrijden beginnen is het wel erop of eronder.

Ieder toernooi kent z’n verrassingen en dit jaar zijn Rohald & Jan de Jong dat met stip. Ik denk dat alle tegenstanders vooraf ingeschat hadden dat ze hier wel van konden winnen. Maar wat niemand wist is dat beide heren al een klein jaar in training zijn voor dit toernooi. Ook al zullen ze het ontkennen, maar bijna iedere avond werd er intensief getraind en dat heeft geholpen! Als nummer 4 in de poule stromen ze de verliezersronde in en daar wordt iedere tegenstander vakkundig van het bord gegooid. Dit houden ze vol tot in de finale zodat ze de onverwachte maar terechte winnaar worden in de verliezersronde.

In de winnaars ronde wordt de derde plaats gehaald door Ebo Drent (de oudste deelnemer) en zijn maat Rene Nijland. Zij weten de winnaars van vorig jaar, Pieter & Michel te verslaan met een duidelijke 3-0.
De grote finale gaat tussen John Tijink & Freddy van Stoetn tegen Alex Calkhoven & Han Zwoferink. John & Freddy winnen overtuigend met 4-1 en mogen zich een jaar lang kampioen noemen. De hoogste uitgooi van zaterdag komt op naam van Mirand Vincent met een 129 finish.

Tegen 22.00 uur zit het erop. Tevreden gezichten bij de jongens van het Dartteam die al 20 jaar lang deze organisatie op zich nemen. Ook kantine personeel dank voor jullie inzet! Zeker niet vergeten te vermelden dat het toernooi mede mogelijk wordt gemaakt door onze sponsoren: Auto Lichtenberg, Kreijkes Interieurbouw, Tijink Metselwerken, Heutink en Ponsteen Transport.

Alle aanwezigen nogmaals hartelijk dank voor jullie komst en inzet. We zien jullie volgend jaar graag weer terug!