Bandwerk merkenbouwers: Trotse media partner!
Sportclub Rijssen is opgericht in 1960 met als doel voetballen op zaterdag. Dat gebeurde op een weiland en kleedkamers waren er niet. Ingewikkelder was het niet. Sindsdien is de vereniging gegroeid en is de wereld complexer geworden. Eens in de zoveel jaar ontstaat dan de noodzaak weer eens goed naar onszelf te kijken. Wat doen we allemaal, wat verwacht iedereen en hoe gaan we verder?
Enige tijd geleden is een klein groepje leden begonnen met een vraag. Wat voor vereniging is Sportclub, wat gebeurt er om ons heen, wat voor vereniging willen we zijn en wat is daarvoor nodig? Dat groepje is inmiddels uitgegroeid tot een groep en we hebben een procesbegeleider van de KNVB.
In de laatste bijeenkomst ging het over het verschil tussen leden en klanten. Aan de hand van stellingen is daar dieper op in gegaan. Conclusie is dat er klanten zijn, maar dat we vooral leden hebben. En dat betekent iets. Leden zullen iets moeten doen om te kunnen voetballen. Het meeste gaat namelijk niet vanzelf.
De avond was, zoals gebruikelijk vlot voorbij, zodat we binnenkort weer verder gaan. Doel is de gespreksgroep dan weer wat groter te maken.
Iets dat in de gesprekken ook voorbij kwam was dat we ouders van jeugdleden maar weinig op de ledenvergadering zien. En dat is jammer. Bij deze alvast de uitnodiging daar bij aanwezig te zijn.
Bandwerk merkenbouwers: Trotse media partner van Sportclub Rijssen