Jeugd mag weer voorzichtig trainen

Gepubliceerd op: zaterdag 2 mei 2020
Vanaf woensdag 6 mei start de eerste training weer voor de jeugd.

Met ingang van woensdag 29 april mag er weer getraind worden door de jeugd t/m 18 jaar.

De TC Jeugd van Sportclub Rijssen heeft samen met het bestuur overlegd op welke verantwoordelijke wijze wij invulling kunnen geven aan deze situatie. Samen met de gemeente is er een akkoord gekomen om Veld 2 te mogen gebruiken.

Besloten is om vanaf woensdag 6 mei de eerste training te hebben. De trainingsavonden zijn als volgt vastgesteld:

Maandags van 18.30 - 19.30 de JO8, JO9 en JO13

Dinsdags van 20.00 – 21.00 de JO17 (kunstgras Excelsior)

Woensdags van 18.30 - 19.30 de JO13 en JO15

Donderdags van 18.30 - 19.30 de JO8, JO9 en JO17

Voor de JO8, JO9 en JO13 geldt dat er “vrij” getraind kan worden. Voor de JO15 en JO17 geldt de 1,5 meter beperking, dus hier zal de training op moeten worden aangepast.

Naast de aanwezigheid van de trainer(s) zal er ook een toezichthouder vanuit Sportclub aanwezig zijn tijdens de trainingsuren. Verder vragen we iedereen om het gezonde verstand te gebruiken.

De kantine/kleedkamers zullen gesloten blijven. 1 trainer per team kan naar het materiaalhok. In de keuken en materiaalhok zal desinfectie staan mocht dit nodig zijn.

De toegang tot ons Sportpark is alleen mogelijk via het poortje. Spelers kunnen hier gebracht en gehaald worden. Kom maximaal 10 minuten vtv voren naar de training en ga na afloop direct weer naar huis. Voorkom groepsvorming. Ouders zijn niet toegestaan op het Sportpark; ook niet 20 mtr uit elkaar. Doe thuis je kleding aan en kleed je na afloop ook thuis weer om. Neem evt ook je eigen gevulde bidon mee.

In principe kunnen we een maand langer doortrainen. Dus tot eind Juni. Wij gaan er vanuit dat we hier ook gebruik van gaan maken, maar zo niet dan is het geen probleem.

Onze gesprekspartner met de gemeente is Rohald de Jong. Voor door de weeks zullen Berto Peters, Marcel van Ooijen, Ruben Leusink en of Erwin Teunissen vanuit de TC jeugd aanwezig zijn.

Klik hieronder op de linkjes naar PDF's met spelregels voor samen veilig sporten:
Spelregels veilig samen sporten - sporters

Spelregels veilig samen sporten - trainers/begeleiders/vrijwilligers

Spelregels veilig samen sporten - ouders

Spelregels veilig samen sporten - bestuurders

Wij wensen iedereen gezonde en sportieve trainingen toe!

TC jeugd Sportclub Rijssen

Bron foto: AD.nl