Sportclub 1 pakt in eerste wedstrijd meteen 3 punten

Gepubliceerd op: zondag 30 augustus 2020
Duidelijke overwinning op DRC.

Na een serie oefenwedstrijden wordt het vandaag een beetje serieuzer. Vandaag staat de eerste bekerwedstrijd op het programma. Daarin treffen we SV DRC 2012 uit Almelo. Een team dat we ook in voorgaande jaren troffen. Net als bij Sportclub is ook bij hen het team veranderd. In basis staan vandaag Alex Calkhoven op doel, laatste man is William Witten, daarvoor staan Matthijs Tempert, Marthijn Schottert en Daan Bouwhuis. Naast routinier Tom Meijer, zien we op het middenveld de debutanten Luca van Ooijen en Rafael Tuinier. De voorste linie wordt gevormd door Devlin Roessink, Jordy Schreurs en Aykan Dürmusoglu. Daarmee heeft trainer Michel Luberti een heel ander team op het veld staan. Op de bank vinden we Jasper Kreijkes, Nuriddin Güven, Matthijs Altink en Randy Lescher.

Na de regenachtige week is het prachtig voetbal weer. Ook langs de kant is het vanwege de zon prima uit te houden. En dan lopen er zomaar enkele spelers op het veld. Dan volgen er nog wat totdat alle spelers er zijn en de scheidsrechter ontbreekt. Deze komt even later het veld oplopen, zodat we kunnen beginnen.

Na het eerste fluitsignaal gaat de wedstrijd van start. Na enkele minuten blijkt Sportclub de betere partij en weet 2 redelijke aanvallen te produceren, die helaas net niet tot een doelpunt leiden, maar de toon is gezet. In de 8e minuut wordt een aanval van DRC gestopt. De vrije trap vanaf een meter of 40 voor het doel van Sportclub wordt onderschept en komt bij Aykan terecht. Die wipt de bal over zijn directe tegenstander heen, speelt zich vrij en passt op Jordy, die de bal vervolgens netjes langs de doelman speelt. In de 11e minuut staat het 1-0.

In de 20e minuut is het opnieuw raak. Op eigen helft komt Luca in balbezit en hij speelt de bal naar de vrijstaande Jordy. Die realiseert zich dat hij buitenspel staat en laat de bal lopen. En dan zien we wat loopvermogen kan doen. Luca sprint achter de bal aan en geeft deze voor op de op links meegekomen Aykan, die scoort. 2-0.

Een derde score werd in de 25e minuut afgekeurd vanwege buitenspel.

In de resterende 10 minuten van de eerste helft gooit DRC de rem erop. Het spel gaat duidelijk langzamer en daardoor weten ze de bal langer in de ploeg te houden. En dat betekent dat Sportclub minder kansen krijgt. Het blijft 2-0.

Na de rust is Sportclub attent. Er wordt een lange bal op Jordy gespeelt die deze doorkopt op de opkomende Aykan. Die is opnieuw trefzeker en speelt de bal in de 47e minuut beheerst over de benen van de uitkomende doelman. 3-0.

Daarna zakt het spel wat in. Ook de sfeer wordt steeds minder bij DRC dat meer praat dan voetbalt. Het is daarom eigenlijk geen wedstrijd meer. Bij Sportclub daarentegen gaat men vrolijk door met het zoeken van de 4e treffer. Die kansen komen er wel maar het afronden daarvan blijkt lastig.

In de 78e minuut wordt Devlin gewisseld voor Matthijs en dat voegt op de flank meer snelheid toe. Tot slot krijgt Aykan in de 85e minuut zijn publiekswissel. Zijn plek wordt ingenomen door Jasper.

Het spel van DRC is duidelijk onder de maat. Verdedigend is men DRC de baas dat daardoor nauwelijks tot een afgeronde aanval komt. Dat geeft Sportclub de ruimte om lekker te voetballen. De aanvallen gaan over meerdere schijven en worden keurig afgerond met een schot op doel. Daarvan komen er 3 op het scorebord en dat hadden er eigenlijk meer moeten zijn. Laten we zeggen dat we die nog te goed houden.