JO17 wint van Quick'20 6-2 (4-1)

Gepubliceerd op: zaterdag 19 september 2020
Na 3 keer winst in de beker ook winst in eerste competitiewedstrijd

Zaterdag 19 september staat er na een lange tijd weer de eerste competitiewedstrijd op het programma. De bekerwedstrijden wisten we allemaal winnend af te sluiten en we verwachten vandaag voor het eerst weer gelijkwaardige tegenstander.

Vanaf de aftrap nemen we het initiatief en krijgen een aantal mogelijkheden. Ook onze gasten uit Oldenzaal komen er een paar keer gevaarlijk uit. Als Quick na 10 minuten spelen een vrije trap krijgt op het middenveld, besluit hun speler deze op doel te schieten en deze valt via de onderkant van de lat binnen. Een domper voor ons en we staan plots met 0-1 achter.

We gaan opzoek naar de gelijkmaker en niet veel later schiet onze spits de 1-1 binnen. Vanaf dat moment is het eenrichtingsverkeer naar het doel van Quick. Even later speelt onze midhalf zich vrij en schiet de 2-1 binnen. Ook Quick blijft door counters gevaarlijk, maar onze paal red ons nu. Als we voor rust nog de 3-1 en 4-1 binnenschieten lijkt de wedstrijd gespeeld.

De tweede helft gaat het spel op en neer en het voetbal wordt er niet beter op. Onze rechtsback weet uit een hoekschop nog wel de 5-1 te scoren. En als onze spits ook nog de 6-1 scoort zijn de punten binnen. Het slotakkoord is van Quick, die de 6-2 binnenschiet na een misverstand bij ons achterin.

Een verdiende overwinning vandaag met een goede eerste helft en een beduidend mindere tweede.

De overwinning was direct ook degene met de grootste uitslag van deze speelronde, zodat Sportclub op de eerste plaats staat (en Quick 12e en laatste). Volgende week uit naar NEO, die ook de eerste drie wedstrijdpunten binnen hebben.