JO15 wint ruim van FC Trias

Gepubliceerd op: zondag 20 september 2020
Eenvoudige overwinning voor JO15 in de eerste wedstrijd.

Vanmiddag om 12 uur was die daar eindelijk, de aftrap van het nieuwe seizoen voor de JO-15. Ondanks de personele problemen toch 14 man in totaal. Onze tegenstanders vandaag waren de jongens en ook veel meiden van Fc Trias.

Vanaf de aftrap waren we scherp en werd er goed gecombineerd, gekeken en vooral geluisterd naar elkaar en dan is het lekker voetballen. Fc Trias kreeg 1 kans die door MJ de jong vakkundig om zeep werd geholpen en wij weer naar voren gingen. Het eindstation was Daan T die met een mooie lob de keeper van Trias het nakijken gaf. 1-0 en daarna ging het hard. Darren met een goed schot 2-0. Jorn solo 3-0. Daan T voor de 4-0 en de 5-0. Bijna 6-0 door Heywad. Dan toch de 6-0 door weer Daan T met een geplaatste bal in de lange hoek. Jorn ging nog eens op de brommer, slalomde overal door en drukte af 7-0. Dit was voor Suus helaas het moment om de wedstrijd te staken en onze verse aanwinst Odai zijn kans om zijn kunsten te showen. Bijna scoort ie met zijn eerste balcontact maar helaas stond zijn lichaam wat te ver naar achter en zijn de doelen niet hoger geworden! Na de 8-0 van Darren mochten onze dames van de JO-13 Chloë en Maischa zich klaarmaken voor hun debuut en werd er wat gewisseld en dan zou je denken dat we anders gingen ballen maar nee, de meiden deden leuk mee alsof ze niet beter wisten. Door de goede coaching van Jorn en het middenveld werd er lekker gebald met zijn allen en liepen we uit naar 11-0. In de rust gaf Mj de Jong aan graag te willen voetballen ipv doelloos in de goal te staan maar ja als het lekker gaat wil iedereen ballen natuurlijk. Maar Odai had aangegeven dat ie wel een keer wou keepen dus vragen maar! Maar waar is Odai? Gelukkig werd ie op tijd gevonden buiten ons sportpark. Oh moet ik nog een helft voetballen? Toch maar even weer beginnen met Maarten-Jan in de goal!

We beginnen zoals de 1e helft eindigde. Op de aanval en er werd lekker gebald maar de echte scherpte ontbrak. Ook de nieuwe keeper van Trias leek wat beter bij de les maar toch doen we onszelf tekort. Na een kwartier ruilen Mj en Odai van positie en MJ maakt gretig gebruik van zijn vrijheid, gaat een mooie een-twee aan met Jort, gaat ervandoor, drukt af en 12-0. Achterin krijgt Odai een waarschuwingsschot te verwerken en dit doet hij zo naar behoren dat Trias de koppies laten hangen . Jorn gaat maar weer op avontuur maar dit keer wordt zijn schot geblokt en lijkt Trias door te breken omdat we allemaal te hoog staan. Echter wordt de aanval door Marieke en Chloë de nek omgedraaid en is het verzet van Trias echt gebroken en krijgt ook Maischa nog een kans om te scoren maar helaas lag er een keeper in de weg. Dan zwaait een corner van ons er zo in 13-0 en lopen we uit naar 15-0. ‘N Mooi’n Dag

Volgende week weer.