JO9-1 wint topper tegen DES

Gepubliceerd op: zondag 27 september 2020
Goede overwinning op DES.

Vanmorgen mochten onze jongste helden aan de de derde wedstrijd van deze ronde beginnen. Tegenstander DES had zijn eerste wedstrijden ook gewonnen dus zou het erom gaan spannen. De koppies waren gespannen want er was een lange speler bij DES! Hoe zou dat gaan. Niet bij nadenken, als wij gewoon samen voetballen kunnen we iedereen aan! Koppies op zonneschijn.

Na het eerste fluitsignaal has DES het iets betere van het spel en na 5 minuten was de eerste grote kans daar. Ik telde hem eerlijk gezegd al maar onze keeper Nout had een wereld redding. We pakken het daarna goed op en zijn al snel gelijkwaardig en het spel golft dan ook mooi op en neer.

In het 2e kwart starten we vol overgave op de aanval. We drukken DES achteruit en krijgen de mooiste kansen maar, of over, naast of de keepster van DES (die vandaag een topdag) had hield haar doel leeg! In het 3e kwart is het weer wat gelijkwaardiger en missen we na 5 minuten wederom een grote kans door die keepster dus nog steeds ff nagelbijten. Tijdens het laatste rust momentje nam de spanning wat toe maar we konden ze gerust stellen dat als we zo zouden blijven voetballen de bal er vanzelf wel een keer in moest vallen.Vol goede moed vlogen ze het veld in en na 2 minuten staat Nout op de goede plek voor de rebound en staan we op 1-0. Samenspel is belangrijk en dat levert dan ook de 2-0 van Rezz op door een mooie schuiver id lange hoek. Keepster kansloos. In de 7e minuut schiet Milan de 3-0 tegen de touwen en is het verzet gebroken. Een mooie team prestatie waarbij ook zeker onze verdedigers een dikke pluim verdienen!