Kamphuis redt Sportclub Rijssen 3

Gepubliceerd op: zondag 27 september 2020
Sportclub 3 wint bij Blauw Wit '66.

Vandaag mocht er weer gevoetbald worden tegen Holten, maar dit keer was Blauw Wit '66 4 de gelukkige die thuis mochten voetballen tegen de toppers uit Rijssen.

Altijd leuk om in de buurt te blijven, echter was het tijdstip nou niet echt prettig te noemen, de wedstrijd stond namelijk al gepland voor 12.30 uur en voor menigeen in het 3de is dit problematisch. Gelukkig had het 2de voor vandaag niets op het programma staan, dus werden Thijs, Henk-Jan, Tygo en Jelmer aansloten. Ook werd William gestrikt om "de handschoen" op te pakken, zodat ook de goal weer bemand was.

Onze jongens kwamen goed uit te startblokken en vanaf het begin werd de goal van Blauw Wit gezocht, helaas werd het netje nog niet gevonden. Zoals het dan zovaak gaat valt er dan een doelpunt aan de andere kant, zo ook vandaag... In de 13de minuut mocht Blauw Wit een vrije trap nemen, deze werd wonderschoon via de binnenkant van de paal raak geschoten door de beste man van Blauw Wit: 0-1. Vervolgens heeft Sportclub kans op kans, maar het lijkt of de bal er niet in wil, Marcel en Andre komen keer keer voor de goal, maar het laatste zetje blijft moeilijk. Wel krijgt keeper Nijkamp de bal zeer ongelukkig op zijn duim, maar een beetje coldspray doet wonderen of is het gewoon eigenwijsheid? Gelukkig weet hij met een paar mooie reddingen meer tegendoelpunten te voorkomen.

We weten niet precies wat kopman Michel gezegd heeft in de kleedkamer, maar in de 2de helft gaat het beter, wellicht komt het ook omdat onze "meestervlagger" Kamphuis de vlag weer ter hand heeft genomen. Op het moment dat Blauw-Wit denkt hun tweede doelpunt van deze middag te scoren staat daar Kamphuis met zijn charismatische houding en de vlag omhoog... de scheidsrechter kan niet anders en moet wel gaan luisteren naar wat hij te vertellen heeft. Met zijn vastberaden uitleg weet hij scheidsrechter de Leeuw-van Weenen niet anders dan het doelpunten af te keuren. Is dit dan de ommezwaai in de wedstrijd? We moeten nog wel wachten tot de 62ste minuut maar daar is dan Andre die de bal weet binnen te koppen uit vrije trap, perfect op maat, van Jelmer: 1-1. Nog geen 2 minuten later is het alweer raak, dit maal is het Tim, op aangegeven van de "voorop in de strijd" gaande Henk-Jan, de bal binnen tikt: 1-2. Dit is zo verdiend, maar de wedstrijd is nog niet afgelopen en Blauw Wit ruikt nog steeds kansen en komt steeds vaker in de buurt van de Rijssense 16.

Gelukkig weet onze verdediging bestaande uit Arnold, Rutger, Roy en Tygo samen met goalie Nijkamp het net schoon te houden in de 2de helft. In de 80ste minuut wordt de score nog wat uitgebreid, Michel weet via de rechterflank de achterlijn te bereiken en waar een ieder denkt dat de bal wel over de achterlijn zou gaan, rolt deze keurig langs het lijntje en via de onmogelijke hoek komt de bal in de goal: 1-3. Dit is alweer het tweede technische hoogstandje van Michel deze middag, dus het kan niet anders dan dat hij de Corona-periode goed heeft gebruikt en het YouTube kanaal van Ajax van A tot Z heeft doorgenomen. De bal wordt nog een paar keer rond getikt en dan is het einde wedstrijd. De eerste competitie overwinning is een feit.

Vanaf deze kant een "chapeau" richting William, die met een pijnlijke duim de hele wedstrijd heeft gekeept! Dank je wel!

Tevens bedanken we natuurlijk Henk-Jan, Tygo, Jelmer en natuurlijk Thijs voor hun deelname aan deze wedstrijd, zonder jullie was het niet gelukt!

Tot nog slot nog een prijsvraag: de titel van dit verslag werd me in de kantine ingefluisterd, door wie?? Degene die het goed weet te raden heeft volgende week gratis toegang om 14.30 uur thuis tegen GFC 3.