Krappe overwinning JO17 op NEO

Gepubliceerd op: zondag 27 september 2020
NEO JO17-1 - Sportclub Rijssen JO17-1 1-2 (1-2)

Met een geheel fitte selectie gingen we op weg naar Borne om daar om 14.00u de wedstrijd te spelen tegen NEO. Voorafgaand aan de wedstrijd was er even verwarring of er op kunstgras of gewoon gras gevoetbald zou worden. Uiteindelijk werd besloten om op het niet al te beste kunstgras te spelen. Beide teams waren hier niet gelukkig mee, maar de scheidsrechter gaf de doorslag.

We begonnen niet al te sterk aan dit duel. We lieten onze tegenstander voetballen en zaten er niet kort genoeg op. NEO werd een paar keer gevaarlijk door vrije trappen vanaf de 16 meter, maar onze keeper stond op de juiste plek. Als wij dan beter in de wedstrijd komen valt toch de 1-0 binnen. De rechtsbuiten van NEO tracht de bal voor te zetten en tot ieders verbazing valt deze bij de 2e paal binnen. Voor ons het signaal om meer druk te zetten naar voren en een wissel door te voeren. Onze vaste linksback komt in het veld. We zijn vanaf dat moment gevaarlijker voor het doel van NEO en krijgen ook een vrije trap op de rand van de 16. De bal wordt in eerste instantie nog door hun keeper gered, maar deze wordt uit de rebound vakkundig ingekopt door onze Goalin. Vanaf dat moment gaan we opzoek naar de voorsprong. Als niet veel later onze linksbuiten diep wordt gestuurd vanaf het middenveld komt hij oog in oog te staan met de keeper en hij schiet de 1-2 snoeihard binnen. Met deze stand gaan we rusten en blijven in verband met de coronaregels op het veld.

De tweede helft starten we met een aantal frisse wissels om de voorsprong te behouden. Bij beide ploegen gaat het moeizaam en komen nog maar spaarzame kansen. Het is een ware slijtageslag op het kunstgrasveld van NEO. Over en weer spelers met pijntjes en vooral schaafplekken. Het is aan onze zijde vooral keihard werken en dat doen we dan ook. We geven elkaar goed rugdekking en onze keeper heeft het dan ook niet erg lastig. Uiteindelijk fluit de scheidsrechter na 6 minuten blessuretijd af en dit betekent dat de punten meegaan naar Rijssen.

Jongens vandaag hebben we laten zien dat we als ploeg hebben gestreden voor de punten. Volgende week een thuiswedstrijd om 10.00u tegen Rood Zwart uit Delden.