Sportclub 4 pakt de eerste 3 punten!

Gepubliceerd op: zondag 11 oktober 2020
Een zwaarbevochten 2-1 overwinning op DETO 7.

Wat men vermoed de laatste wedstrijd voor de winterstop, mochten wij aantreden tegen het team van de gebroeders Drent. Een oud geslepen team waar wij al vele malen tegen hebben gevoetbald. Ze hadden flink verjongd zagen we al snel. Nu hebben wij dat ook wel gedaan, maar zo zie je wel dat dat niet altijd positief is.

Toen de eersten bij Sportclub aankwamen was de scheids al aan het warmlopen. Een oudere man van ca 70 jaar uit Almelo. Hij vond het nog leuk om zijn wedstrijdjes te fluiten, maar de beste tijd heeft had hij wel gehad. Na het controleren van de pasjes werd er exact om half 3 voor het eerst gefloten.

Het was al snel duidelijk dat Deto het betere van het spel had, maar gelukkig hebben wij Ron achterin staan die overal tussen zit. Tot echte grote kansen leidde het overwicht dan ook niet. Hiertegen hebben wij de eerste helft zowaar 1 kans weten te creeren, maar van Eden en Michel wilden beiden niet zelfzuchtig zijn, dus kon de grens ingrijpen. Met een 0-0 gingen we dan ook rusten. De scheids had al aangegeven het waarschijnlijk niet vol te houden en dat bleek. Na 5 minuten in de 2e helft moest hij zich al laten vervangen voor Suuske.

Aan het spel veranderde weinig. Deto probeerde op te bouwen en wij hielden tegen en probeerden er af en toe uit te komen. Dit lukte meermaals over links waar de onvermoeide Lone speelde. Hij ging weer eens diep en legde de bal terug op Ruud. Hij wilde de bal voorzetten vanaf de zijkant, maar deze vloog er ineens in. Hij gaf eerlijk toe dat het een voorzet was, maar dat maakte de blijdschap er niet minder om. 1-0. Maar dit duurde helaas niet lang. Frank had zijn foutje nog niet gemaakt deze wedstrijd en dat hoort er natuurlijk wel bij. Hij deed een mooi overstapje waardoor de spits ineens voor een leeg doel stond. 1-1.

Hierna was de wedstrijd redelijk in evenwicht en iedereen had er ook wel vrede mee dat het een gelijkspel zou worden. Tot de 77e minuut. Na een handsbal van Deto mocht Geert aanleggen vanaf de hoek van de 16. Hij was niet egoistisch, want Deto maakte een grote fout. Ze vergaten Ruud te verdedigen. Uiteraard zag Geert dat en hij gaf de bal iets te hoog de zestien in. Maar hier komt Ruuds basketbal verleden goed van pas. Hij klom de lucht in zoals je normaliter alleen C. Ronaldo ziet doen en kopte de bal perfect tegendraads tegen de touwen. De keeper kon niets anders dan toekijken en ook de bank wist niet wat ze zagen, aangezien Ruud "airtime" Kreijkes normaal niet kan koppen. 2-1!!

We moesten nog 10 minuten deze stond zien te verdedigen en dan waren de eerste 3 punten binnen. Hendry probeerde nog voor paniek te zorgen achterin bij onszelf, maar ook dat werd kordaat opgelost door zn medespelers. Na 95 minuten werd er dan eindelijk afgefloten en is de eerste overwinning een feit.

Na de tijd werd er onderdak gevonden bij Dorus zodat de overwinning ook nog enigszins gevierd kon worden.