JO15 wint van een overtal

Gepubliceerd op: zondag 11 oktober 2020
JO15 wint opnieuw.

Vanmorgen om 8.40 vertrekken bij het “zwembad”. Het zal eraan gelegen hebben dat het zo vroeg was want 2 spelers stonden doodleuk bij het poortje te wachten tot we ze daar oppikten. Toen richting Vorden voor de wedstrijd tegen ST Ratti. Leiders voorop, snelweg op? richting Lochem en dan zou Vorden het eindstation moeten zijn. Voor Vorden niets, in Vorden niets, achter Vorden moesten we maar weer terug door het dorpje Kranenburg en verrek, een bordje St Ratti. Gelukkig! En ook nog mooi op tijd ook.

Door corona leek alles troosteloos maar er was koffie en de spelers stonden al op het veld. Hadden er zin in. Wij als leiders ook en als ik tijdens een praatje met de scheids wat zeg over het lekkere zonnetje zal hij waarschijnlijk iets anders hebben verstaan want de beste man liet geen kans onbenut om ons uit het spel te halen. Als een speler van ons zijn eigen teamgenoot wat zei moest hij zijn mond houden, ongeacht wat er werd gezegd. We lopen ons kapot te ergeren aan deze leidsman en als Daan T eindelijk de dik verdiende 0-1 binnentikt na een goede voorzet van Darren staat eigenlijk ons niets meer in de weg om er een mooie doelpuntrijke ochtend van te maken. Helaas loopt het totaal anders.

We verzuimen de kansen af te maken en dan wordt er wel eens wat geroepen. Hier was de scheids echter totaal niet van gediend. Elk duwtje van ons werd afgestraft en andersom?? Ach, accepteren. Ja klopt maar voor de spelers bracht het alleen maar frustratie. Gelukkig maakt Daan T uit een corner de 0-2 en Odai met een fraaie schuiver de 0-3 anders hadden we in de rust puin moeten ruimen.

Spelers heel snel naar de kleedkamer en toch maar even in gesprek met de beste man maar hij was niet echt voor rede vatbaar. Hij stond er om 22 spelers te laten genieten van een mooi potje voetbal en anders niet. Geen gezeur van de tegenstander en zeker geen grote mond. Op zich niets tegen in te brengen maar wat werd er verkeerd gezegd dan, wij waren met ons spel bezig en er viel geen verkeerd woord naar de tegenstander toe. Maar het was einde discussie.

We lopen daarna in de 2e helft in de val. Onze emoties lopen wat op ( volgens de scheids) maar we konden onze spelers geen ongelijk geven. Alleen maar zeggen dat ze door moesten gaan maar het was er gewoon niet meer. We bleven de mooiste kansen om zeep helpen en na de 7e kans riep ik dat ze niet zo lief moesten zijn voor de goal. Fluitje van de scheids en een preek dat ik ze niet aan moest sporen tot geweld en of ik 75 cm van de lijn wilde gaan staan. Ik keek nog even naar de leiders van Ratti ( ik schat ook zo’n 30 cm van de lijn) maar mocht anders ook in de dug-out plaatsnemen! Dan maar op 75 cm. Kan zijn dat ik iets gesmokkeld heb maar dat zag hij gelukkig niet. Daarna toch nog een doelpunt van wederom Daan T die niet buitenspel staat en zodoende de 0-4 maakt. Of de scheids dit niet leuk vind weet ik niet maar dezelfde speler moet er even later uit. Mag na 5 minuten weer terug raakt geblesseerd en gaat eruit. Dan mag de volgende vertrekken?? Moet ik dan maar met 10 man!! Ja met 10 man verder. Hij liet er geen gras over groeien toen hij geluid hoorde uit de dug-out. De speler werd naar de kleedkamer gedirigeerd! Onder begeleiding ook nog. Toen we onze geblesseerde speler wilden laten terug keren floot de man gauw af.

We hadden zelf veel meer (13) moeten scoren, dat was zeker onze zwakte vandaag maar geen enkele leidsman zou zo’n invloed op de wedstrijd mogen hebben.

Over 2 weken weer.