Sportclub 1 speelt eenzijdige wedstrijd in Lemele

Gepubliceerd op: zondag 10 november 2019
Lemele speelde een eenzijdige wedstrijd tegen Sportclub en won eenvoudig.

Op een gure, koude zaterdag vertrekt Sportclub Rijssen 1 naar Lemele voor een wedstrijd tegen de lokale S.C.. Aldaar aangekomen kreeg ik een programmaboekje met de opstelling en een kleine voorbeschouwing. Ik citeer: "[..] wij zullen aantreden tegen laagvlieger Sportclub Rijssen. Zij bezetten de laatste plaats met 1 punt. Afgelopen zaterdag speelden wij een vrij kansloze wedstrijd tegen kampioenskandidaat Daarlerveen. Binnen 20 minuten stonden we met 2-0 achter, zodat we de hele wedstrijd achter de feiten aanliepen [..]". Het zou ons verslag van vorige week kunnen zijn geweest. Deze wedstrijd verliep voor Lemele, met de in de voorbeschouwing omschreven "juist instelling en goed verzorgd voetbal", met het gewenste resultaat. Het werd 7-0. Iets dat professionals overigens ook kan overkomen. 's Avonds bezochten wij de wedstrijd Heracles-VVV en ook daar leek het lang die kant op te gaan. VVV wist gelukkig nog een eretreffer te maken en dat lukte Sportclub vandaag niet. Ze waren wel heel dichtbij en het scheelde niet meer dan 20 centimer, maar zelfs dat was hen niet gegund.

Lemele staat momenteel op de 6e plaats en heeft nog aansluiting bij de eerste teams en zal - als ze niets geks doen - dat ook houden. Sportclub zoekt nog steeds de goede weg. Met inzet kunnen ze een eind komen, maar het draait niet. Een reden daarvoor is de gemiddelde leeftijd die laag is. En door omstandigheden zakte die vandaag nog iets. ten opzichte van vorige week zijn er de volgende wijzigingen. Afwezig is Marthijn Schottert, waardoor Damir Delic op het middenveld staat. De gehele voorhoede bestaat daardoor uit de jongelingen. In de basis staan Sander Egberts en Marnix van Rijk. In het doel staat Jasper Bruggink, die Tom Markvoort vervangt die vorige een hersenschudding opliep tijdens de wedstrijd. Op de bank zien we 2 wijzigingen. Tim Bouwhuis is mee en ook Nick Bruggeman is weer terug. Langs de lijn is de vervanger Martijn Bruins, vanwege een gebroken elleboog, vervangen door Hendry Altena.

Nadat scheidsrechter Pekaar affloot en pupil van de week Meike Sohns had afgetrapt ontstond er een eenzijdige wedstrijd. Lemele was in balbezit en Sportclub hoopte op een counter. Daarbij viel al gauw op dat Lemele vooral aanvalt over de rechter flank. En dat bezorgde Chiel Poffers een enorme bak werk. Dat kon niet voorkomen dat Lemele 3 keer kon opkomen, aanvallen en scoren. Gescoord werd er in de 14e minuut, uit een dribbel vanaf rechts, in de 25e minuut vanaf de tweede paal na een voorzet vanaf rechts en via de onderkant van de lat, en in de 37e minuut omdat de pass vanaf rechts net niet kon worden onderschept en daarna vanaf links binnengetikt. Ruststand 3 - 0.

In de rust worden Sander en Marnix gewisseld voor de oudere spelers Hamza Boubeker en Nick Bruggeman. Dat levert 2 kansjes op voor Sportclub. Naast de reeds in de inleiding genoemde was er een schot dat wordt gekeerd door de doelman van Lemele. Aan de kant van Lemele is het een variatie op thema. Een aanval over rechts die vanaf links wordt afgemaakt. De enige keer dat dit echt mislukt is als er vanaf rechts wordt geschoten. Deze bal werd keurig gekeerd door doelman Jasper. Eindstand 7 - 0.

Een wedstrijd dus om snel te vergeten. Iets dat ook VVV zal hebben gedacht. Ik kijk liever even naar de andere partij. De wijze waarop Heracles speelde vond ik leuk om te zien. Wellicht dat we daar een voorbeeld aan kunnen nemen. Veel inzet, veel beweging en spelen als team.