Sportclub Rijssen JO17-1 – Heino JO17-2 0-0 (1-1)

Gepubliceerd op: zondag 10 november 2019
Sportclub en Heino staan ongeveer op dezelfde plek op de ranglijst en hielden elkaar in evenwicht.

Onze bezoekers kwamen ditmaal uit Heino. De ploeg staat net onder ons op de ranglijst en dus is dit een mooie test waar we nu staan. In de warming-up kijken onze jongens al op naar de fysiek grotere tegenstander.

In de eerste helft golft het spel over en weer. Wij hebben de beste kansen maar het is vooral Heino dat voetballend beter is. Onze achterhoede geeft weinig weg. Heino creëert een aantal cornerballen maar deze worden door onze keeper simpel gepakt. Er wordt dan ook niet gescoord en we gaan met een 0-0 de rust in.

De tweede helft hetzelfde spelbeeld. Heino krijgt nog een strafschop maar deze wordt ook door onze keeper gepakt. Het lijkt erop dat er deze wedstrijd niet wordt gescoord, maar dan wordt onze spits vrij voor de keeper gezet vanuit een lange bal van onze rechtsback en schiet de bal binnen. Tegen de verhouding in staan we met 1-0 voor.

Heino zet nogmaals druk naar voren en uit een corner valt dan de bal ongelukkig in ons doel. 1-1.

Niet veel later fluit de scheidsrechter voor het eindsignaal en houden we Heino knap op een gelijkspel.

Volgende week uit om 14.00u naar de koploper Haarle. Het zal een zware pot worden, maar we gaan vol voor de winst.