JO15-1 op schot

Gepubliceerd op: zondag 10 november 2019
JO15-1 wint ruim op bezoek bij DEC '10.

Weer een middag wedstrijd vandaag. Na het mooie gelijkspel van vorige week in Bentelo vandaag naar Gelselaar waar de wind hard over het veld woei. Het gras had duidelijk te lijden gehad van de regen de laatste dagen want het was niet best. Na wat gemopper hierover en het commentaar vd tegenstander dat zei hier ook last van hadden gingen we weer aan de warming up. Bij onze tegenstander DEC”10 waren 5 meisjes aanwezig en ja ( laat ik maar niets zeggen over hormonen enz.) of dat ermee te maken had, dat er vandaag zonder al te veel gemopper werd gevoetbald zullen we volgende wedstrijd wel  achter komen. Ook een vrouwelijke scheids ( hadden de leiders ook nog iets  ). Ze heeft gevoetbald bij PEC en Twente dus die wist wel wat ze deed.
Om 5 voor half 3 was iedereen scherp en floot de scheids voor het begin. Het begin gaat mooi op en neer maar we zijn nog niet scherp voor de goal want de 1e 2 goede kansen worden om zeep geholpen maar bij een schot van Sertan redt de keeper nog, maar de rebound is voor Ismail die wel attent is in de 16. 0-1

2 minuten later laat Heywad zijn tegenstandster zijn hielen zien en geeft goed voor. Sertan maakt hier fraai en dankbaar gebruik van. 0-2 Na 20 minuten komen we al op 0-3 door een fel jagende Daan T die 1op 1 met de keeper niet faalt. Dan denken we op 0-4 te komen maar die wordt om wat voor reden dan ook afgekeurd. Dan vlak voor rust alsnog de 0-4 door een erg goede loopactie van Daan T die wordt weg gestuurd door Maarten-Jan ( ja was ook mooie pass). Smullen. En rust ook en het gekke is dat er nog gemopperd wordt op elkaar ook. HUH ?? Brandje gauw blussen en weer de wei in.

DEC is dan toch weer feller en met name de meiden nemen daar het voortouw en worden nauwelijks aangevallen, mogen ongehinderd samenspelen en maken ook hier dankbaar gebruik van. Ze breken , nee mogen gewoon voorbij ons lopen en laten hun grote spits het afmaken 1-4. Koppies weer op onweer. Aftrap, en weer door. Waar we eerder nog wel eens in het negatieve bleven hangen gingen we nu wel weer vooruit. Na een mooie aanval te hebben opzet geeft Daan T een passje breed op Sertan rond de 16. Sertan mooi breed op de mee opgekomen Hoshiar. Hoshiar schiet, tegen de keeper. Bal komt terug , nog een keer schieten , eindelijk. En hij verdient hem ook! 1-5

DEC komt er wel eens wat gevaarlijk uit door middel van hun snelle laatste man maar die denkt dat hij alles wel zelf kan! Helaas niet dus. Had hij wat meer samengespeeld had de wedstrijd er anders uit gezien maar laten we er maar blij mee zijn!
Dan leiden we knullig balverlies op het middenveld . We kijken ernaar en voor we het weten ligt de bal in ons netje omdat die meiden gewoon erg leuk samenspelen en wij het toelaten: 2-5. Jort is moegestreden van al zijn loopwerk op het middenveld en mag rusten. Tim zit achterin die meiden zo op de huid dat die ook niet meer gevaarlijk worden en we weer voorwaarts kunnen.

Daan T komt goed voor zijn man ( sorry vrouw) in de 16 van DEC en drukt af 2-6. Marieke laat dan nog even zien hoe je met dames omgaat in het veld ( een uiterst sportief tikje om een doorbraak te voorkomen) zodat DEC niet meer gevaarlijk werd. Het slot akkoord is voor Sertan die na een mooie actie en voorzet van Heywad de bal de goal in lepelt. Een mooie afsluiting van de wedstrijd waarvan de uitslag hoger uit had moeten vallen. Maar liefst 3 goals van ons werden afgekeurd om voor ons onduidelijke redenen maar daar heb je mee te maken.

Volgende week weer.