Laatste bekerwedstrijd tegen Blauw Wit

Gepubliceerd op: zaterdag 18 september 2021
Volgende week start de competitie.

De laatste bekerwedstrijd. Voor Sportclub is dit de afsluitende oefenwedstrijd en begint het volgende week echt met de eerste competitiewedstrijd uit tegen S.V.V.. Ook voor tegenstander Blauw Wit zit het bekeravontuur er op dus staat er ook voor hen niets meer op het spel. Beide teams kunnen vandaag, met heerlijk nazomerweer, dus een lekker potje voetballen. Daarbij is vooraf duidelijk dat Blauw Wit het betere team is. Het speelde gelijk tegen SVVN. Daarbij heeft Sportclub nog met blessures te kampen, waardoor Mathijs Altink, Matthijs Tempert en Milan Brinkman alleen de warming up meedoen. Ook de als laatste man opgestelde Mike Tuitert is net terug van een blessure. Voor hem staat Victor van Rijk. En dat leidt tot 3 bijzondere namen op de spelerslijst. Ten eerste zien we oudgediende Hank Jan Baan terug op de rechtsachter. Chiel Poffers staat daarom op linksachter. Op het middenveld staan Tom van der Munnik, Jorn Peters en Aykan. De gebruikelijke plek van die laatste is ingevuld door Tim Morssink. In de punt van de aanval staat vandaag Hamza Nayef. Ook geen onbekende en terug van weggeweest. Op de bank zien we - tot slot - JO19-speler Thymo Haarman. Hij viel in de tweede helft in voor de moegestreden Henk Jan. Tegen het einde van de wedstrijd valt Daan Altink in voor Hamza.

Doordat er geen stroom is, is er geen scorebord beschikbaar, en beginnen we iets later dan gepland en wel om 14:36u. En vanaf de aftrap zijn de verhoudingen duidelijk. Het is Blauw Wit dat in balbezit is en aanvalt en Sportclub dat verdedigt. Na 12 minuten is het raak. Hoewel de aanval niet zo gevaarlijk leek, weet Blauw Wit de bal net langs doelman Alex Calkhoven te krijgen. 0-1. In de eerste helft krijgt Sportclub 1 serieuze kans, maar de Blauw Wit verdediging weet net op tijd te ruimen. Ruststand 0-1 en dat is - gelet op de verhoudingen - een verdienste.

In de tweede helft is het beeld hetzelfde. Het is vooral Blauw Wit dat voetbalt. Soms probeert Sportclub op te bouwen en strandt dan ergens op het middenveld. Kiezen ze ervoor het middenveld over te slaan, dan zijn de hoge ballen een prooi voor de Blauw Wit verdediging, dat ook een lengte overwicht heeft. En mocht de bal een keer goed vallen, dan is er altijd nog een attent keepende doelman. Kortom, Sportclub krijgt enkele schaarse kansen, maar weet niet tot scoren te komen. Blauw Wit daarentegen weet het net nog 3 keer te vinden, zodat de eindstand uitkomt op 0-4. Een stand die gelet op de wedstrijd tegen SVVN te verwachten was. Waarbij aangetekend wordt dat SVVN een 3e klasse team is en Blauw Wit een 4e klasse team en waarschijnlijk dus een van de betere van de aanstaande competitie.