Sportclub 1 niet attent genoeg

Gepubliceerd op: zaterdag 2 oktober 2021
Sportclub Rijssen 1 - M.V.V.'69 1-3 (1-1)

Na de overwinning vorige week werd het team in het clubhuis onthaalt met een applaus. Een mooi gebaar wat Sportclub Rijssen tekent. Winst in de competitie was dan ook, mede door Corona, al even geleden. De tegenstander van vandaag uit Marle won de eerste competitiewedstrijd ook, zodat beide teams vandaag op zoek gaan naar de tweede overwinning.

M.V.V.'69 won vorige week met 4-2 van B.Z.S.V.. Een team waarvan Sportclub Rijssen in de voorbereiding ook won en wel met 3-0. Bovendien heeft MVV, net als Sportclub, het team sinds Corona danig verjongd. Dat kan betekenen dat we vandaag 2 teams op de mat hebben staan die aan elkaar gewaagd zijn.

v.l.n.r.:
achter: Luca van Ooijen, Alex Calkhoven, Mike Tuitert, Devlin Roessink, Arie Willems, Aykan Durmusoglu en Sandro van Ooijen.
voor: Milan Zwoferink (pupil vd week), Matthijs Altink, Jasper Kreijkes, Jorn Peters, Victor van Rijk en Chiel Poffers.

Na de aftrap door pupil van week Milan Zwoferink kunnen we van start. En dat levert een strijd op het middenveld op met zo nu en dan een kans voor 1 van beide teams. Zo zagen we in de 10e minuut een kans voor Sportclub en in de 14e een niet te missen kans voor MVV. Het belangrijkste nieuws was lange tijd de wissel van Matthijs Altink in de 26e minuut, die uitviel vanwege een blessure. Zijn plaats werd ingenomen door Tom van der Munnik. In de laatste 5 minuten van de eerste helft zat daarentegen alles. Het was Jorn Peters die in de 41e minuut de 1-0 voor Sportclub op het bord zette op aangeven van Aykan Dormusoglu. In de 43e minuut loopt Mike Tuitert tegen zijn eerste gele kaart aan na een snel genomen vrije trap door MVV. De bijbehorende strafschop wordt door MVV benut, zodat het bij rust 1-1 is.

In de rust wordt Devlin Roessink gewisseld voor Matthijs Tempert. Na de aftrap is Sportclub niet attent. MVV kan ongestoord langs de achterlijn richting doel en voorzetten. Doelman Alex Calkhoven krijgt de bal niet klemvast, waarna deze eenvoudig kan worden binnengetikt. 1-2. Sportclub gaat vervolgens op zoek naar de gelijkmaker en wordt daarbij bijna geholpen door de MVV defensie. Helaas gaat de bal aan de verkeerde kant in het zijnet. En dan in de 49e minuut gaat het mis. Een lange bal van Sportclub wordt buiten de 16 meter door de doelman van MVV opgevangen. Iedereen denkt en roept hands, maar de scheids laat doorspelen, omdat de bal met de borst zou zijn gespeeld. Sportclub staat verkeerd en het is opnieuw Mike die in de chaos tegen zijn 2e gele kaart aanloopt, zodat Sportclub nog 40 minuten met 10 man verder moet. Dat kost kracht, zodat coach Michel Luberti in de 70e minuut 2 verse krachten inbrengt. Tom en Chiel Poffers gaan er uit en Henk Jan Baan en Justin Bruins komen er in als vervanging. In de 80e minuut zien we dan een opbouwfout bij Sportclub. Omdat iedereen al op weg naar voren was, heeft de MVV'er de hoek voor het uitkiezen en hij bepaalt de eindstand op 1-3.

Sportclub verliest door een gebrek aan scherpte na 3 dode spelmomenten, maar zal daarbij vooral terugdenken aan 1 cruciaal moment in de 49e minuut.