Sportclub 2 wint topper

Gepubliceerd op: zondag 10 november 2019
Sportclub 2 wint de topper in de 5e klasse van Enter Vooruit 5.

Zaterdag 9 november. De wedstrijd tegen Enter Vooruit. Vooraf werd er al gezegd dat het een moeilijke wedstrijd zou worden en dit bleek het ook te zijn.

Half 1 trappen we af. In tegenstelling tot vorige week zijn we direct scherp vanaf de eerste minuut. We zitten er goed bovenop, maar Enter Vooruit maakt geen fout. Ook Enter Vooruit zet goed druk en laat weinig door. Dit resulteert in kansen over en weer, maar er wordt geen kans afgemaakt. De eerste echte grote kans komt van Enter Vooruit. De spits gooit de bal met een boogje over de verdediging van Sportclub, waardoor voor opendoel een kans ontstaat. Gelukkig wordt de bal net naast gekopt. Niet veel later, ongeveer de 35e minuut, is het Dirk Oosthoek die een boogballetje voor geeft waarop Matthijs Altink de bal met een mooie volley het netje in trapt. Met 1-0 gaan we ook rusten.

De tweede helft wordt er hetzelfde gespeeld als de eerste helft. Er wordt goed druk gezet, maar ook vanuit de kant van Enter Vooruit. Na wederom veel kansen over en weer gaan we door naar de 70e minuut. Nuriddin geeft een mooie steekpass op Gerjan van de Wurp, waardoor hij 1 op 1 met de keeper staat. Hij schuift de bal mooi in de rechter onderhoek en de keeper is kansloos. Enter Vooruit gaat op zoek naar de aansluitingstreffer, waardoor er meer ruimte komt voor Sportclub Rijssen. Helaas komen hier geen doelpunten meer uit. Wel is er nog een mooi moment in de 80e minuut. De bal mag worden neergelegd op ongeveer 20 meter voor een vrije trap. Nuriddin wil de penalty van vorige week goed maken en gaat goed achter de bal staan. Hij neemt de aanloop en plaatst de bal met zijn rechterbeen in de rechter kruising. De keeper is kansloos en Messi is jaloers op de fantastische trap van Nuriddin.

Het verliefde koppel William Witten en Mike Tuitert houden de nul en de trainer is zeer tevreden over de wedstrijd. Wederom klimmen we op de ranglijst en mogen we de 2e plek innemen. Volgende week spelen we wederom een thuiswedstrijd om half 1 en dit keer tegen de Zweef uit Nijverdal.