Sportclub 4 gelijk tegen Hulsen 8

Gepubliceerd op: zondag 17 oktober 2021
2-2 gelijkspel voor Sportclub 4 in Hulsen.

Zaterdag 16 oktober 2021, de dag na de huldiging van de jubilarissen van Sportclub Rijssen.

Ook het 4e had een aantal afgevaardigden; Frank Baan en Hendry Altena waren beide al 25 jaar lid en Martin Rutterkamp (Suuske) tikte zelfs de 50+ aan. Ook vergeten we natuurlijk Benjamin Vruggink, kind van het 4e en 25 jaar lid, en Etto Oosthoek, ook 25 jarige lid, niet. Heren gefeliciteerd!

Terug naar de zaterdagmorgen, deze begon met een uitgebreide analyse van Seppie. Hij had blijkbaar uren en dagen over om de tegenstander tot op het bot te analyseren. Helaas was de gehele analyse te lang voor het verslag maar hierbij een aantal quotes:
“Met een 5e plek lijken ze middenmoot te zijn maar daar moet je je niet op verkijken.”
“Hulsen scoort makkelijk en krijgt ze ook makkelijk tegen.”
“Ga daar ook bij “kantelen”. Het gaat hier niet over het kantelen van een blikje Klok maar je positie op het veld verlaten.”

Na deze quotes waren de messen scherp geslepen en wisten we wat ons te doen stond! 14:30 uur de scheids van Hulzen floot af en SC Rijssen 4 begon met de sterkst mogelijkste opstelling. Hierdoor moesten sommige spelers voor de 3e wedstrijd op rij op de bank beginnen. Door deze opstelling kwamen al snel de kansen voor Ruud, Daan, Thom en Arjan. Helaas resulteerde dit niet in een doelpunt, waardoor we met een 0-0 stand de rust in gingen.

15:30 uur wederom floot de scheids af, maar deze aftrap werd vrij snel ontsiert door een grove overtreding van onze reserve aanvoerder. Na deze overtreding waren we even ons spel kwijt en daar profiteerde Hulzen van. Stand; 1-0. Gelukkig werd ons spel snel hervat en leed dit tot een grote kans voor Lone, maar hij werd naar het gras getrokken. Resultaat, strafschop! Aangezien Brinks en van Eden geblesseerd waren dacht Daan, deze kans is voor mij en hij deed het! Stand 1-1. Na deze 1-1 gingen we door waar we gebleven waren, SC Rijssen zorgde voor het spel en Hulzen bleef rond tikken. Hulzen speelt de bal voor, Seppie krijgt de bal op de rug en weet niet waar de bal is, maar de nummer 9 van Hulzen wel en schiet de bal strak in de kruising. Stand 2-1.

Na deze 2-1 liet SC Rijssen 4 het kopje een klein beetje zakken, dit resulteerde in nog een kans voor Hulzen. Maar, na de grove overtreding van onze wedstrijdsecretaris, toen kwam het; druk naar voren en achterin 1 op 1. Uiteraard leverde dit een resultaat op, want na een goed schot van Daan op de keeper kon deze de bal niet stoppen. Stand 2-2.

Al met al zijn we met ons doel (evenveel punten als wedstrijden) meer dan tevreden met het punt, want  2 uit 2.☑️ En volgende week zijn we er weer, thuis tegen SVVN 7 om 12:30 uur op de Koerbelt, tot dan!