Einde bekeravontuur JO15

Gepubliceerd op: vrijdag 12 november 2021
Welverdiende overwinning glipt JO15 door de vingers.

Op donderdagavond was het tijd voor de tweede ronde van de knock-outfase van de Zwaluwen Jeugd Beker. Tegenstander van de JO15 was Ratti-Socii.

Dat is voor ons geen bekende tegenstander en dus was het even zoeken naar waar deze club vandaan komt. Het blijkt hier te gaan om een samenwerkingsteam van S.V. Ratti uit Kranenburg en S.V. Socii uit Vierakker/Wichmond, zeg maar Vorden. Nu is Socii latijn voor kameraden, maar de naam Ratti blijft een raadsel. De enige verwijzing die ik vond was naar een paternosterboontje. Maar voor een club opgericht in het café is dat wellicht voldoende.

Donderdagavond om 19:00u was het dus zover. Sportclub begon goed aan de wedstrijd en dat leverde direct een aantal kansen op. Het was echter de tegenstander die de 0-1 binnenschoot na een fout in de verdediging. Toch hield Sportclub het kopje omhoog en dat zorgde voor een snelle gelijkmaker. Een fraaie kopbal van aanvoerder Noud Schreurs. 1-1. Sportclub opende direct daarop weer de aanval en dat zorgde ervoor dat Noud de bal uit een onmogelijke hoek via de onderkant van de lat het doel in schiet. 2-1. Een paar minuten later was het Ilyas die de 3-1 binnen werkt en 4-1 na dat hij de doelman met een actie voorbij speelt. De tegenstander maakte een minuut voor tijd nog de 4-2 dit werd de rust stand.

De rust had Ratti-Socii gebruikt om instructies te geven. Een daarvan betrof het tegen het gras werken van de kleine, lichte aanvallers van Sportclub. Geen daarvan werd bestraft, maar het betekende wel dat Sportclub niet meer aan scoren toekwam. Ratti-Socii daarentegen wist met afstandsschoten de wedstrijd spannend te maken. En na een onvervalste schwalbe werd de stand gelijk uit een strafschop, zodat de beslissing moest komen van strafschoppen.

Dat begon voor Sportclub goed, omdat doelman Levi de eerste meteen tegenhield. Daarna ging het gelijk op totdat de bal van Jort net naast ging. Hij raakte de paal, maar aan de verkeerde zijde. En toen de doelman de strafschop van Lucas stopte was de wedstrijd beslist.

En zo glipte een welverdiende overwinning de JO15 door de vingers. Zuur en onterecht, maar daarmee is het bekeravontuur helaas ten einde.