Sportclub Rijssen - Sportclub Daarle eindigt in 0-2 en een lijst blessures

Gepubliceerd op: zondag 14 november 2021
vervolg van de 23 oktober gestaakte wedstrijd

Vandaag het restant van de op 23 oktober jl. gestaakte wedstrijd tegen Sportclub Daarle. Ook het ongelukkige slachtoffer van die dag was aanwezig, maar verder ging voor hem het goede nieuws nog niet. Slecht nieuws kwam er gisteren ook in de persconferentie: We leven allen weer onder invloed van het Corona-virus en dus stonden alle aanwezigen buiten een kop koffie te tappen. Datzelfde virus had ook de studiobezetting geveld van Radio 350 en dus was er geen radioverslag. Vanaf deze plaats beterschap gewenst.

Na wat geworstel met het scorebord was om 14:30u iedereen klaar voor de wedstrijd en was het enige dat ontbrak een scheidsrechter. Die kwam, na veel gebel, om 15:15u aan en kon men na een tweede warming up dus echt van start. Zonder scorebord overigens, want die was inmiddels de draad kwijt, maar wel met een vrije trap voor Sportclub op de helft van Daarle bij een stand van 0-1. Het spelbeeld was daarna gelijk aan de vorige wedstrijd. Sportclub laat Daarle de bal en houdt de verdediging gesloten. Na een dikke 20 minuten spelen valt Victor van Rijk uit met een blessure. Zijn plek wordt ingenomen door de grotendeels herstelde Chiel Poffers. Meer opmerkelijks gebeurde er niet, zodat we gaan rusten bij de stand 0-1.

In de rust wordt de na een botsing met een watje in zijn neus rondlopende Sandro van Ooijen vervangen door Tom Meier. Als laatste man zet hij de verdediging naar zijn hand en gaat Sportclub zo nu en dan op avontuur. Die ruimte weet Daarle enkele malen te benutten voor een doelpoging, maar die leveren, behalve ergernis, niets op. Tegelijkertijd weet Daarle de scheids danig te irriteren en dat levert hen een handvol gele kaarten op. Iets dat ik eigenlijk nooit eerder heb gezien, maar wel begrijp, maar volgens anderen niet paste bij de wedstrijd, en dat klopte op zich zelf ook. In de 60e minuut wordt Jasper Kreijkes gewisseld voor Thymo Haarman. Bij een van de aanvallen van Sportclub wordt Jorn Peters omver gekegeld en krijgt Sportclub een vrije trap 1 meter buiten de 16 recht voor het doel. Een buitenkans, die in de 70e minuut helaas de muur raakt. Vijf minuten later valt Chiel uit met een blessure en staat Sportclub voor de zoveelste keer met 10 man en dat leidt 1 minuut later tot een strafschop, die door Daarle wordt benut. 0-2. Wellicht uit frustratie over die strafschop trapt Matthijs Tempert in de 82e minuut de bal hard richting doel. De doelman weet de bal nog te raken, waardoor deze via de lat in de bossage verdwijnt. De zoektijd wordt door Sportclub benut om Maarten-Jan de Jong in te brengen, zodat Sportclub de resterende minuten met 10 veldspelers verder kan. Bij de schaarse verlichting zien we de laatste minuten weggespeeld worden en is het om 17:00u eindelijk afgelopen.

De wedstrijd tegen Sportclub Daarle zit er daarmee eindelijk op. En er rustte niet bepaald een zegen op. Naast al het gedoe, zien we na afloop een lijst blessures. Samen met de lijst Corona-patiënten binnen de club is de selectie behoorlijk uitgedund en zullen we gaan zien of we volgende week tegen RKSV Bornerbroek kunnen spelen.