JO10-1 leert incasseren

Gepubliceerd op: zondag 21 november 2021
4-4 gelijkspel bij Juventa '12

Na het onnodige  verlies van vorige week mochten we vandaag op bezoek bij Juventa in Wierden. Wedstrijden uit het verleden wijzen vaak op potjes met veel strijd  en dat zou vandaag niet anders zijn. Vanaf de 1e minuut zit Juventa fel op onze huid maar gaan hierbij toch vaak over de scheef. Om dat de scheids het allemaal prima vond moesten we knokken voor de bal en vaak is dat niet echt onze kracht maar vanmorgen lieten we zien dat we ons niet makkelijk meer aan de kant laten zetten en ook ons voetbal  zag er prima uit. Kevin scoort na een minuut of 6 uit een harde vrije trap de 0-1 en is het feest. Het spel golft daarna wat heen en weer maar we blijven de betere ploeg zij het soms met hangen en wurgen maar daar leren we van. Uit een hard schot die niet geblokt wordt valt dan de 1-1 in de 10e minuut en gelijk fluit de scheids voor de rust ( HUH??).

De spelers voelen het nu ook , wel beter maar toch maar 1-1! Ja dat kan ook, gewoon doorgaan op deze manier. En dat gebeurt, Kayne mist op een haar na de goal en de keeper van Juventa laat zich ook een paar keer goed gelden. We missen daarna wat kansen en mogen ook van geluk spreken dat onze keepster Elena vandaag haar mannetje stond want ze kreeg ( onbedoeld ) een compliment over het feit dat ze er toch niets door wou laten van de tegenstander. En het moet gezegd, ze hield ons bij fases in de wedstrijd. Rezz gaat dan weer op zijn brommer en al slingerend maakt hij de 1-2. Elena kijkt daarna een schot van Juventa op de paal maar is machteloos als niemand van ons de bal wegwerkt en er 1ntje van Juventa als de kippen bij is. 2-2. Weer fluit de scheids snel af voor de 2e rust. Hij zal wel snel naar huis willen!

In het 3e kwart voetballen we ons beste spel en Juventa houdt zich bezig met ( te) hard spel maar we laten ons niet kennen. Vince scoort terecht op een mooi moment de de 2-3 uit een scrimmage. Dan vallen spelers van Juventa steeds eerder om als we ook de schouders erin zetten. We gaan dan ook onverstoorbaar verder en laten ons niet intimideren maar helaas scoren we niet meer. In het 4e kwart krijgt Juventa een vrije trap die pardoes in onze goal beland 3-3. Het valt ons op dat we nu eigenlijk al langer spelen dan de andere kwarten en of we niet gepiepeld worden want Juventa doet zijn best om alles te traineren.  Spelers die pijn hebben. Zelfs onze fans krijgen een reprimande en als dan toch de zeer onverdiende 4-3 valt denken we dat hij nu snel gaat fluiten . Na een botsing tussen Rezz en een speler van Juventa blijft die speler liggen en is er paniek waar er niets aan de hand is. Rezz voelt zich aangesproken waar dat niet nodig is. Na een kleine afkoelingsperiode denken we dat de scheids gaat fluiten en dan staat Rezz op. De blik zei genoeg. Hij liet op deze manier zien hoe je even met een tegenslag omgaat. Je energie steken in de wedstrijd en dat gebeurde. Eenmaal aan de bal gaf hij 4 spelers van Juventa het nakijken en gaf de pass van de middag op de wachtende Jared. Boem 4-4. Zo en nu mocht ie fluiten. Dat deed hij dan ook heel wijselijk. Vandaag een mooie dag voor het team en ook trotse leiders!!

Volgende week weer.