JO19 speelt leuke wedstrijd

Gepubliceerd op: zondag 21 november 2021
Excelsior 4 het slachtoffer

Elk nadeel heeft zijn voordeel. Een bekende uitspraak van een bekende voetballer en vandaag had hij gelijk.

Bij Sportclub JO19 ontbreken door Corona e.d. 3 basisspelers, te weten de vaste doelman, de voorstopper en een spits. Daarnaast hebben er enkele een bijbaan en die kunnen slechts de tweede helft meedoen. Gelukkig ging de wedstrijd van Sportclub 1 vandaag niet door. Zoals vaker aangehaald hebben we Sportclub 1 grondig verjongd. En dat betekende dat basis- en bankspelers, die vooral uit de JO19 zijn doorschoven, weer eens een wedstrijd konden spelen tegen leeftijdsgenoten. En daar was Excelsior het slachtoffer van.

Sportclub kon vandaag dus met 12 spelers aan de wedstrijd beginnen en ook Excelsior had er net voldoende. Beide overigens in de wetenschap dat versterking onderweg was en dus kon de wedstrijd van start.

Sportclub begon voorzichtig aan de wedstrijd, maar al gauw bleek dat dit niet nodig was. Gaande de wedstrijd kwam het spel steeds beter op gang en werd duidelijk dat Excelsior geen partij was. We hebben over de gehele wedstrijd slechts 2 mogelijkheden gezien van de buren. En om eerlijk te zijn, 1 daarvan had er ook wel in gemogen. Helaas ging de bal voorlangs en dus hield Sportclub de 0. En omdat er aan de andere kant nogal wat net naast of over ging, was de ruststand slechts 0-4.

In de tweede helft was er bij Sportclub geen sprake meer van terughoudendheid en werd vanaf de kant al snel geroepen om 10 punten. In snel tempo volgden de doelpunten elkaar op en was er zelfs tijd om iedereen een kans op een doelpunt te gunnen. En zo zagen we spelers voor het doel die daar normaliter niet te zien zijn. Uiteindelijk werd het 0-12. Dik verdiend en ook wel eens leuk. Althans voor de spelers van Sportclub dan.