JO15 wint met 7-2 van DETO Twenterand

Gepubliceerd op: zondag 21 november 2021
Nieuw systeem pakt goed uit

Zaterdag 20 november stond de 7e wedstrijd van de competitie op de planning tegen DETO Twenterand.

We begonnen de voorbereiding van de wedstrijd met een uitleg over het nieuwe systeem 4-4-2 dat we deze wedstrijd gingen spelen. Veel spelers kwamen daardoor op een onbekende positie. Toch begon de wedstrijd goed en scoorde we al snel de 1-0 en daarna ook direct 2-0 uit een vrije trap. Het was Fabian die van zo'n 30 meter de bal in het doel schiet.

Hier bleef het wat Sportclub betreft niet bij. Het zette Deto op eigen helft goed vast, waaruit wij de 3-0, 4-0 en 5-0 maken in de eerste helft. Al snel hoorde Aykan en Victor - de coaches van het team - positieve opmerking over het nieuwe systeem ook van ouders langs de kant.

De tweede helft begint Sportclub goed en al snel wordt de 6-0 binnengeschoten. Daarna zwakt Sportclub wel iets af, waardoor Deto beter in de wedstrijd komt en de 6-1 maakt. Sportclub pakt vervolgens de draad weer op en blijft geconcentreerd verder spelen.

De eindstand is uiteindelijk een verdienstelijke 7-2. Het team kan positief terugkijken op deze wedstrijd, omdat ze het nieuwe systeem fantastisch uitgevoerd hebben.