Bentelo JO19-2 – Sportclub Rijssen JO19-1 0-3 (0-2)

Gepubliceerd op: maandag 6 december 2021

Met een smalle selectie gaan we naar Bentelo om daar te spelen tegen hun JO19-2. We hebben vandaag gelukkig weer de beschikking over onze voorstopper en linkshalf en die kunnen, na weken niet voetballen, direct starten in de basis. Om te kunnen voldoen aan de Corona-regels, is de aanvangstijd een uur vervroegd naar 15.00 uur, zodat we voor 17.00 uur klaar kunnen zijn.

Na een goede warming up in het koude, regenachtige Bentelo beginnen we sterk aan de wedstrijd. Bentelo speelt veelal fysiek en maakt regelmatig overtredingen, maar het lijkt wel of de scheids zijn fluit was vergeten, want fluiten doet hij niet. Wij zijn voetballend de betere ploeg en een voorzet van onze linksbuiten komt bij onze spits en die kan in de 4e minuut de verdiende 1-0 intikken. In de 12e minuut gaat onze laatste man op avontuur. Hij omspeelt drie spelers van Bentelo en caramboleert de bal vervolgens via de doelman en daarna een verdediger in het doel. 0-2. Bentelo zette hier weinig tegenover en onze keeper heeft, op een enkele vangbal na, niets te doen. We gaan dan ook rusten met een 0-2 voorsprong.

De tweede helft wordt er twee keer gewisseld. Onze moegestreden voorstopper en rechtsbuiten worden vervangen. Onze ingevallen spits heeft echter het vizier niet goed staan. Hij weet het te presteren om de bal van dichtbij naast te krijgen. Halverwege de tweede helft krijgen we nog een terechte strafschop en deze wordt feilloos binnengeschoten. 0-3. Bentelo komt daarentegen slechts tot enkele mogelijkheden. En dat betekend dat de drie punten meegaan naar Rijssen waar een ieder zeer tevreden mee is.

Tot volgende week dan spelen we thuis om 12.30 uur tegen Enter. De nummer twee van de competitie.