Julian op den Dries nieuwe hoofdtrainer van Sportclub Rijssen

Gepubliceerd op: woensdag 8 december 2021

De trainerscarrousel draait al enige tijd en soms levert dat een verrassende uitkomst op.

Julian op den Dries is momenteel hoofdtrainer bij ASV'57 te Aadorp. Daar was hij de afgelopen seizoenen, die vooral door Corona werden gekenmerkt, trainer van het eerste team dat uitkomt in de 3e klasse. Op de site van ASV'57 stond 3 december reeds het bericht dat hij daar aan het eind van het seizoen gaat stoppen. Vandaag kunnen wij met trots melden dat zijn loopbaan een vervolg krijgt bij een mooie club, te weten Sportclub Rijssen.

Bij Sportclub was Julian al eerder trainer. Tussen 2011 en 2015 leidde hij ook het eerste, maar van dat team zal hij in het veld geen bekenden meer tegenkomen. Na zijn jaren bij Sportclub Daarle, SVVN en ASV staat er een compleet verjongd team bij Sportclub Rijssen en daarom is het een mooie uitdaging voor Julian.

Om Julian de kans te geven om het team te laten groeien, zijn we een contract overeengekomen van 2 jaar met een optie voor een extra jaar. Wij kennen hem als een clubtrainer. Iemand die naast zijn eigen team ook oog heeft voor de gehele vereniging.

Julian zal ook met een compleet nieuwe staf gaan werken daar Klaas Schottert en Harry Wesselink hebben aangegeven aan het einde van het seizoen te stoppen. Langs deze weg willen we Klaas en Harry bedanken voor hun inzet van de afgelopen jaren.

De nieuwe staf is ook reeds rond. Deze zal vanaf het nieuwe seizoen gevormd gaan worden door Berto Peters en Marcel van Ooijen. Deze 2 hebben jaren in het 1e gespeeld en zijn bereid om deze taken op te pakken. Er ligt nog wel een wens om een assistent trainer te zoeken.

Wij wensen Julian, Berto en Marcel veel succes in het nieuwe seizoen.