JO10-1 verliest haar laatste wedstrijd

Gepubliceerd op: zondag 12 december 2021

Koud was het vanmorgen. De goals die verplaatst moesten worden stonden vastgevroren aan de grond waardoor onze grasmeester het straks wat drukker krijgt maar we konden voetballen op een mooi wit veld. Wij klaar. Broekland klaar. Waar is onze scheidsrechter? Taal nog teken van gekregen en dat terwijl die kinderen in de vrieskou staan te wachten!!

Gelukkig was 1 van de ouders (lees : A. ter Harmsel) bereid om de fluit ter hand te nemen, zodat we snel van start konden. In het eerste kwart gaat de wedstrijd mooi gelijk op. We hadden de betere kansen en het betere spel, maar wisten helaas geen goal te maken. Broekland was ook niet echt trefzeker, zodat we met 0-0 de 1e rust ingingen.

In het 2e kwart krijgt Broekland een corner die eerst achter de lijn wordt gespeeld en daarna voor de goal wordt geslingerd en pardoes in de goal beland. Omdat niemand bij ons wat zegt is het 0-1. Bij onze aftrap beginnen we pas te klagen over die eerste goal en staat het zo 0-2. We spelen goed samen en doen niets voor ze onder, maar de bal wil er ook niet in. Tot Jared op goed aangeven van Kevin de 1-2 kan maken. We zijn weer terug in de wedstrijd. Er worden nog wat kansen om zeep geholpen, waardoor we met een 1-2 achterstand de 2e rust in gaan.

In het 3e kwart zet Sterre zoveel druk in de “16” van de tegenstander, dat die, na 4 pogingen om de bal weg te werken, deze zelf maar in de goal schieten en het verdiend 2-2 wordt.

Daarna kantelt de wedstrijd, maar helaas de verkeerde kant op. Bij ons beginnen de kou en pijntjes op te breken en gaat het goede spel en ritme eruit. Broekland kan hier optimaal van profiteren en loopt uit naar 2-4. In de rust was het plakken met spelers en hadden we zelfs een speler te kort maar gelukkig gingen de dames op hun tandvlees het  laatste kwart in, maar konden we niet voorkomen dat Broekland uitliep naar 2-7.

Op de overwinning van Broekland viel niets af te dingen, maar een wat minder grote uitslag zou dragelijker zijn geweest. Voor nu de knop om en straks lekker de warme zaal in!