Opnieuw winst voor JO19

Gepubliceerd op: zondag 12 december 2021
Sportclub Rijssen JO19-1 – SV Enter JO19-2 5-1 (2-0)

Vandaag spelen we thuis tegen de nummer twee van de competitie. SV Enter heeft - net als de nummer 1 GFC en wij - nog slechts 1 verliespartij en de rest gewonnen. Kortom, vandaag zijn er belangrijke punten te pakken.

Het is deze middag mistig op Sportpark de Koerbelt en het veld is lastig bespeelbaar vanwege de harde ondergrond en het feit dat er recent zand is gestrooid. Daardoor hebben de spelers moeite op de been te blijven en doet de bal ook niet altijd wat daarvan verwacht wordt. Zo zien we eigenlijk gedurende de gehele wedstrijd geen fatsoenlijke hoekschop en veel balverlies.

Na de aftrap is het Enter dat na een paar minuten de eerste kans krijgt, maar onze keeper wint dit een tegen een duel. Daarna is het onze beurt om kansen onbenut te laten. Het veldspel van ons is beter en dus heeft iedereen het vertrouwen in dat het een keer goed komt. Uit een mooie combinatie van onze midhalf en spits scoort eerstgenoemde en komt Sportclub op een 1-0 voorsprong. Niet veel later valt de bal bij onze linksbuiten voor de voeten. Hij bedenkt zich niet en schiet de bal snoeihard vanaf de hoek 16 meter in de verre kruising. Met de stand van 2-0 gaan we dan ook rusten.

De tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld, maar door onoplettendheid bij ons achterin wordt het toch weer even spannend als Enter de 2-1 maakt. Daardoor ontstaat er weer even hoop bij Enter op een goed resultaat. Niet veel later krijgen ze ook nog de kans op de 2-2, maar die wordt een meter naast geschoten. Na deze mindere fase van Sportclub, waarin geen bal lijkt aan te komen, pakken ze de draad weer op. En dat resulteert in een strafschop. Deze wordt netjes binnengeschoten en is het 3-1 en laat Enter het lopen. De 4-1 valt uit een vrije trap vanaf rechts, waarbij ons rechterspits (in de eerste helft nog keeper) de bal in de benedenhoek schiet. Wij blijven strijden en als de bal bij onze spits komt, weet hij de keeper met een mooie lob te passeren en staat de 5-1 op het scorebord. En dat is tevens de eindstand.

Wij waren vandaag de betere ploeg en dus blijven de drie punten in Rijssen en krijgen we aansluiting met de top 3. Volgende week thuis tegen Twenthe Goor om 12.30u.