Verzwakt Sportclub heeft weinig kans tegen MVV

Gepubliceerd op: zondag 10 april 2022

Vandaag de uitwedstrijd tegen M.V.V. '69 in Marle. De thuiswedstrijd ging met 1-3 verloren en vandaag mag je dus geen eenvoudige wedstrijd verwachten ondanks dat MVV bij de onderste 8 teams staat. Daar komt bij dat Sportclub noodgedwongen niet met het beste team op het veld staat. Enkele basisspelers zijn helaas afwezig en naar aanleiding daarvan is ook de opstelling gewijzigd. En die lijkt wat optimistisch.

In het doel zien we Ronnie Nijland. Laatste man is vandaag Mike Tuitert en voorstopper is Victor van Rijk. Op rechts zien we Daan Bouhuis en op links, zoals gebruikelijke, Thyo Haarman. Op het middenveld staan dit keer maar 3 man, te weten Luca van Ooijen, Sandro van Ooijen en Hank-Jan Baan. Voor staat Matthijs tempert centraal en de linie is aangevuld met Milan Brinkman en Matthijs Altink. Op de bank zien we Daan Altink, Marcel Dangremond, Thomas Baan en Rohald de Jong.

De wedstrijd begint met de aftrap door de puil van de week en een frisse regenbui op het veld bij 'buurthuis de Leemkamp'. Bovendien staat er een straffe wind en dat ondervindt Ronnie bij het tweede schot van MVV. Door de wind zat daar een bijzonder effect aan, maar hij wist de bal toch uit het doel te houden. 5 Minuten later is het tijd voor een tweede frisse bui en is duidelijk dat het een middagje afzien wordt. Ook op het veld gebeurt er weinig boeiends: We zien vooral veel inworpen aan de lijzijde van het veld. Toch is duidelijk dat vooral MVV balbezit heeft. Desondanks weet Matthijs Tempert door goed doorzetten onverwachts een kans in de 16 te creëren. Zijn voorzet is net niet op maat en de bal gaat zodoende net naast. Met veel spelers van Sportclub van de eigen helft maakt MVV haast en dat loopt - net als vorige week - slecht af. MVV scoort de 1-0 na een verre uittrap en die prijkt op het scorebord, waarvan zojuist iemand de aan/uitknop heeft gevonden. Zo'n 10 minuten later valt Milan uit met een blessure en zijn plek wordt ingenomen door Marcel. Tot aan de rust moet Ronnie nog eenmaal redding brengen bij een vrije trap op zo'n 17 meter van het doel, zodat de ruststand 1-0 blijft.

Na de rust betreedt Sportclub ongewijzigd het veld. Dat gaat net als in de eerste helft. Het kan net al heeft het middenveld het zwaar. MVV is veel in balbezit en zoekt het doel. Sportclub verdedigt en kan er zo nu en dan uit. Zoals in de 56e minuut. Als Henk-Jan de bal heeft en denkt aan aanvallen. Hij wordt echter bij de middellijn gestuit. Hij denkt aan een overtreding, maar de scheids niet en laat doorspelen. MVV laat die kans niet onbenut en scoort. 2-0.

De toeschouwers op de tribune zitten langzaam te vernikkelen en zien dat Marcel in de 75e minuut Marcel dichtbij de aansluitingstreffer is. Eindelijk lukt wat vooraf op papier was gezet. Marcel omspeelt de laatste verdediger en de doelman en schiet de bal beheerst in. Echter, de vanaf de andere zijde inkomende verdediger weet de bal vanaf de doellijn omhoog te trappen tegen de lat, waarna deze in veld belandt. Daarmee lanceert hij de aanval van MVV en die wordt simpel uitgespeeld en eindigt met een doelpunt. 3-0. Het moment om Victor te wisselen voor Thomas, waarna wat omzettingen nodig zijn.

Tijdens een kleine hagelbui zien we 1 minuut later een vergelijkbare situatie. Maar ditmaal kopt Marcel raak en staat er eindelijk een punt voor Sportclub op het bord. 3-1. In de 85e minuut gaat de verdediging van Sportclub in de fout. Die staat volledig uit positie en daar profiteert MVV van 4-1. Tot overmaat van ramp krijgt MVV tot slot ook nog een cadeautje. De voor Matthijs Altink in het veld gekomen Daan Altink speelt te zacht terug op de doelman en die bal is een prooi voor de MVV-spits. Ronnie is op tijd uit zijn doel en doet een ultieme poging de bal te spelen. Die actie wordt beloond met een strafschop en die gaat hoog in het doel, zodat de eindstand uitkomt op 5-1. En dan is het tijd.

En daarmee mogen we concluderen dat Sportclub met 4 basisspelers minder niet bij machte was het MVV moeilijk te maken en vandaag het geluk ontbeert om te verrassen.