Sportclub wint ook van Luctor JO15

Gepubliceerd op: zondag 10 april 2022
3-2 overwinning.

Zaterdag 9 maart speelden we onze 7e wedstrijd van de JO15-competitie. Tegenstander is Luctor Et Emergo uit Almelo. Een team dat met een verrassend positief doelsaldo in de middenmoot staat. Zelf staan we nog altijd op de tweede plek, zodat we eigenlijk kunnen zeggen dat het wel goed gaat. Er werd maar 1 keer verloren en dat is van de nummer 1. En ja, van die wedstrijd vonden wij wel iets, maar goed. Vandaag dus geen schade oplopen en gewoon de punten pakken.

Op zich een simpel idee, maar het kwam niet helemaal over. Tijdens een enorme bui begonnen we de wedstrijd helaas niet scherp, waardoor we vaak balverlies leden. Hierdoor kregen we ook gemakkelijk en snel de 0-1 en de 0-2 tegen. En dat was natuurlijk niet de bedoeling. Met de bui achter de rug begonnen we beter te spelen en maakten daarna al vroeg de aansluitingstreffer. Marieke was haar verdediger te sterk af en schoot binnen. 1-2.

Kort daarna maakt Ilyas een mooie actie langs de zijlijn. Hij slalomt door de verdediging kan tot slot de 2-2 binnenschieten. En dat is tevens de ruststand.

Duidelijk is dat beide teams gewaagd zijn aan elkaar. En na de rust is het spelbeeld niet veranderd. Het spel gaat heen en weer en beide krijgen kansen, maar scoren niet. Na de wissels wordt Sportclub duidelijk beter en drukt het Luctor in de verdediging. Het is dan wachten op de score. En die volgt een paar minuten voor tijd. Het is Noud die de 3-2 laat noteren en dan moeten we nog enkele minuten standhouden. En dat lukt, zodat Sportclub wederom de punten pakt.