Sportclub kan niet verrassen

Gepubliceerd op: maandag 18 april 2022
Sportclub Rijssen 1 - s.v. Rijssen 1 0-5 (0-3)

Zaterdag 16 april. Er waait een stevige wind over de as van het veld waar straks, onder een strak blauwe lucht, de stadsderby gespeeld zal gaan worden. In de voorbeschouwing werd er al op gewezen, maar dit seizoen is dat niet een wedstrijd op het scherpst van snede, want daarvoor is het verschil te groot. Maar, het is wel een wedstrijd die nog veel publiek trekt. En dat is natuurlijk altijd leuk. Zeker omdat aansluitend de 'crazy bingo' op het programma staat, waar ook een aanzienlijk deel van het publiek voor blijft hangen.

In het doel staat vandaag Mike Tuitert. Laatste man is Tom Meier. Voor hem staan Matthijs Tempert, Victor van Rijk en Thymo Haarman. Het middenveld bestaat uit Henk-Jan Baan, Jorn Peters, Luca van Ooijen en Chiel Poffers. Spitsen zijn Jordy Schreurs en Milan  Brinkman. Daarmee is de opstelling sinds de warming up licht gewijzigd. Op de bank zien we daarom Matthijs Altink, Daan Bouwhuis en Sandro van Ooijen.

Om 14:30u gaat de wedstrijd van start. En hoe. Direct vanaf de aftrap zoekt Sportclub de aanval. En dat resulteert in eerste instantie in een kleine kans. De volgende aanval is de kans iets groter en dat gaat zo door, zonder dat de SV daar veel tegenover zet. Sportclub is met andere woorden zeer goed begonnen en lijkt zowaar op weg naar de 1-0, maar die aanval wordt - recht voor de tribune van Sportclub - geheel onterecht afgevlagd voor buitenspel. En dat lijkt de motivatie een knak te geven, want het is de SV die in de 18e minuut de eerste scoort, en daarmee lijkt het spelletje gespeeld. In 24e en de 39e scoren ze nogmaals, waarmee de ruststand uitkomt op 0-3.

Na de rust is de SV direct trefzeker. In de 46e minuut staat de 0-4 al op het bord en is het tijd voor de eerste wissel. Jorn, nog herstellende, wordt gewisseld met Matthijs Altink. Na het laatste doelpunt wordt Thymo gewisseld voor Daan. Dat geeft Sportclub wat extra energie. Het is de man onder de jongens Henk-Jan Baan die op het doel van de SV afgaat. Hij omspeelt de ver uit de verdediging gekomen laatste man, die de achtervolging in zet en hem opzichtig neergelegd. Deze kaartwaardige overtreding levert niet meer op dan een vrije trap. Bij Sportclub wordt dan nog 2 keer gewisseld. Victor gaat er uit voor Sandro en Jordy wisselt met Maarten-Jan de Jong.

Daarmee is de eindstand nagenoeg gelijk aan de vorige wedstrijd met dat verschil dat de SV ditmaal geen hulp nodig had om te scoren. 4 Goed uitgespeelde aanvallen en een afstandsschot bepaalden de eindstand. Sportclub daarentegen kwam er een te kort en we weten allemaal welke dat was. Een doelpunt dat volgens velen toch een andere wedstrijd had opgeleverd dan we nu zagen. Jammer.