Sportclub Rijssen 1 - bzsv (restant wedstrijd 2 april jl.)

Gepubliceerd op: donderdag 28 april 2022
Ondanks inzet geen winst.

Enige tijd geleden, om precies te zijn op zaterdag 2 april speelde Sportclub de thuiswedstrijd tegen BZSV. En dat ging goed. Zo goed zelfs dat een overwinning in de lucht hing. En toen ging het mis. De wedstrijd werd gestaakt, waardoor Sportclub, voor wie de arbitrage toch al niet voordelig was, zeer benadeeld werd. Afgelopen dinsdag moest om 20:00u het restant van die wedstrijd worden gespeeld, waarbij Sportclub op voorhand in het nadeel was. Er moest immers 31 minuten met 10 man worden gespeeld. De 11 van BZSV treden aan, zoals dat hoort, in het uittenue.

De opstelling van Sportclub is uiteraard enigszins aangepast, maar desondanks offensief. Na de ingooi door BZSV gaat Sportclub op zoek naar het winnende doelpunt en na 7 minuten zien we de eerste kans. In de 10e minuut gaat het echter mis. Een uittrap van Sportclub wordt opgevangen op het middenveld en snel omgezet in een aanval. Sportclub reageert te traag, waardoor BZSV op voorsprong komt. 1-2. Een minuut later is het opnieuw raak. Een getelefoneerde terugspeelbal heeft een eigen wil, waardoor de doelman de bal mist en deze zo het doel in rolt. 1-3. Hoeveel pech kun je hebben? Desondanks blijft Sportclub gaan voor de winst en in de 15e minuut worden Jordy en een BZSV-verdediger beide binnen de 16 neergelegd. De strafschop gaat helaas ver over. In de 30e minuut krijgt Sportclub nog een kans omdat Jordy opnieuw tegen het gras wordt gewerkt in kansrijke positie. Deze strafschop wordt helaas gestopt door de doelman, zodat de eindstand uitkomt op 1-3.

En zo glipt een potentiële winst Sportclub door de vingers. En dat was niet door een gebrek aan inzet.