Haarle JO17-1 - Sportclub Rijssen JO17-1 6-3

Gepubliceerd op: zondag 17 november 2019
Verlies na 2 makkelijk gegeven strafschoppen.

Haarle JO17-1 - Sportclub Rijssen JO17-1  2-1  (6-3)

Vandaag op bezoek op sportpark de “Pastoorsmoat" voor de wedstrijd tegen Haarle. Het zal een zware wedstrijd worden want Haarle is nog zonder puntverlies.

We beginnen scherp aan de wedstrijd en het is al in de eerste minuut bijna raak. Bij een voorzet vanaf links komt onze spits net een teenlengte te kort. Haarle is dus gewaarschuwd. Het spel gaat op en neer met gevaarlijke situaties voor beide doelen. Het is Haarle dat op voorsprong komt met een combinatie door het centrum. Even later staat het alweer gelijk als hun keeper met een lob wordt gepasseerd en de verdiende gelijkmaker wordt scoort. Vlak voor rust gaat Haarle nogmaals in de aanval en als een speler van Haarle zich laat vallen fluit de scheidsrechter voor een penalty. Iedereen is verbaasd zelfs Haarle maar de makkelijk gegeven strafschop wordt wel benut.

De tweede helft gaan we op zoek naar de gelijkmaker. Kansen krijgen we genoeg maar het is Haarle dat uit een counter de 3-1 maakt. Opgeven doen we niet, we blijven strijden en scoren de 3-2. Onze spits wordt vrijgezet voor hun keeper en schiet de bal binnen. Hierna is weer de beurt aan Haarle, de 4-2. De wedstrijd lijkt gespeeld, maar we geven niet op en komen opnieuw in de wedstrijd als de 4-3 gemaakt wordt door onze rechtsbuiten. We gaan opzoek naar een punt maar als de scheidsrechter opnieuw een onterechte strafschop geeft, komen we met 5-3 achter. In de laatste seconde wordt voor de statistieken nog de 6-3 binnengeschoten.

Vandaag een lastige wedstijd gespeeld, waarbij we hebben gestreden voor een punt dat er uiteindelijk niet kwam. Volgende week thuis tegen Lemele.