Sportclub 2 wint opnieuw

Gepubliceerd op: zondag 17 november 2019
Na winst op De Zweef steviger op de 2e plaats. Echter Helios, Enter Vooruit en Juventa liggen op de loer.

Zaterdag 16 November, de wedstrijd tegen De Zweef, dat 10e staat. Op papier leek dit een makkelijke wedstrijd, maar we weten van een vorige wedstrijd dat een wedstrijd tegen een laagvlieger niet makkelijk is voor ons.

Half 3 trappen we af op het hoofdveld onder toezien van scheidsrechter Meenks en redelijk wat toeschouwers. Het spel gaat heen en weer maar echte kansen komen er niet. De Zweef speelt vooral op de lange bal, terwijl Sportclub probeert op te bouwen. In de 23e minuut krijgt Sportclub een corner. Uri mag hem nemen en slingert de bal voor het doel richting Aman. Aman neemt hem aan met de borst, of was het toch een arm, en hij schiet de bal achter de keeper in het netje. De rest van de eerste helft is vooral slordig en biedt weinig kansen. We rusten met 1-0.

De tweede helft gaat eigenlijk door zoals de eerste helft eindigde. Heel slordig en veel felle duels. Ook Wurp gaat er fel in en dit resulteert in de 60e minuut in een gele kaart. Sportclub moet 10 minuten verder met 10 man. Sportclub gaat vol in de verdediging met de hoop op een snelle counter. Helaas lukt dit niet en gaat het spel heen en weer met af en toe een behoorlijke kans voor Sportclub. In de 80e minuut krijgt De Zweef een gele kaart voor het wegtrappen van de bal en moeten ze de wedstrijd uitspelen met 10 man.

Zoals vorige week aangegeven staat het centrale koppel Mike en William weer fantastisch te verdedigen. Maar William blijkt ook een behoorlijke aanvaller. In de 90e minuut begint hij van achteruit de solo en slalomt prachtig door het middenveld en de verdediging van De Zweef. William komt 1 op 1 met de keeper en beslist met een strakke bal de eindstand. 2-0 wint Sportclub van De Zweef en de 3 punten worden bijgeschreven. Zo blijft Sportclub staan op de tweede plek.

Volgende week spelen we om 15.15 een uitwedstrijd in Wierden tegen het weede team van Juventa, dat momenteel 5e tijd.