Sportclub scoort 2 keer tegen koploper

Gepubliceerd op: zaterdag 14 mei 2022

Daarlerveen thuis onder zomerse omstandigheden. Het contrast met de uitwedstrijd kan bijna niet groter zijn. Toen was het koud en hagelde het zo nu en dan. En, toen speelde Daarlerveen niet goed en werd het slechts 4-0. Je mag verwachten dat ze vandaag beter spelen. Ze moeten namelijk kampioen worden om te promoveren. Echter, ook vandaag zijn de omstandigheden niet ideaal. Het is eigenlijk te warm. 90 Minuten vol gas geven gaat dus niet. Desondanks zou een resultaat van 0-7 niet vreemd zijn. Zeker niet omdat het voor Sportclub de 3e wedstrijd in 7 dagen is. En dat ga je voelen.

De opstelling is bijna zoals gebruikelijk. Rohald de Jong staat in het doel. De verdediging bestaat uit Tom Meier, Matthijs Tempert, Daan Bouwhuis en Victor van Rijk. Het middenveld wordt gevormd door Henk-Jan Baan, Jorn Peters, Luca van Ooijen en Sandro van Ooijen. Voorin staan Milan Brinkman en Melvin Schreurs. Op de bank zitten Chiel Poffers, Thymo Haarman, Marnix van Rijk en Jasper Kreijkes.

Na het eerste signaal begint Daarlerveen niet goed aan de wedstrijd. Zowel de balcirculatie als de loopacties gaan te traag en de passing is te slordig. Het gevolg daarvan is dat we pas in de 13e minuut een schot op het Sportclub doel zien. Rohald wordt daarbij gered door de paal. Daarvoor had Sportclub zijn eerste kans al gehad. In de 16e minuut is het wel raak. Na een matige uittrap en dito verdediging komt Daarlerveen op voorsprong. De 0-2 is een mazzelbal, maar de 3e is wel weer een goede. Sportclub komt helaas niet verder dan een te zacht schot dat wordt geblokt. Ruststand 0-3.

Tijdens de rust worden Sandro en Milan gewisseld voor Chiel en Jasper.

Daarlerveen wilde na de rust meer tempo in de wedstrijd en werken aan het doelsaldo. Maar het zit er vandaag nog niet in. Sterker nog, Sportclub begint rustig aan de tweede helft en weet in de 50e minuut Daarlerveen vast te zetten en neemt het doel enkele malen onder vuur. Iets dat helaas zonder resultaat blijft. Ondanks de irritatie verhoogt Daarlerveen daarna toch het tempo en weet nog enkele malen te scoren. Sportclub probeert daar iets tegenover te zetten. Zo geeft Victor in de 62e minuut een voorzet op Melvin, maar die komt net een meter te kort. En dat was direct zijn laatste actie, want hij wordt gewisseld voor Thymo. En die had daarna een moeilijke middag door de snelheid van zijn directe tegenstander. Ook aan de andere kant moeten alle zeilen bijgezet en dat wordt Daan te veel. Hij wordt in de 82e minuut gewisseld met Marnix.

De laatste 5 minuten zijn bijzonder en wel omdat er 4 keer gescoord wordt. Daarvan zijn er 2 gemaakt door Daarlerveen. Ook Sportclub scoort dus 2 keer! De eerste was een schot van Luca, die via een verdediger de doelman passeerde. Bij de tweede had hij geen hulp nodig. Hij speelt zichzelf randje 16 vrij en krult de bal netjes en onhoudbaar in de hoek. Een ongekende luxe.

Na 90 minuten zit de wedstrijd er op. En dat is maar goed ook. Zowel bij Daarlerveen als Sportclub is iedereen er klaar mee en zijn er diverse blessures. Voor amateurs zijn er gewoon te veel wedstrijden in korte tijd en daarmee te weinig tijd om te herstellen wat tot blessures leidt. Het resultaat is wat Daarlerveen betreft verwacht. De 2 doelpunten van Sportclub zijn daarentegen zeer goed nieuws. Na weken lang proberen leiden de laatste aanvallen tot 2 doelpunten. En dat is iets waarmee Sportclub verder kan.