Ereleden Sportclub Rijssen

Gepubliceerd op: vrijdag 20 mei 2022
Op een goed bezochte ledenvergadering op 19 mei, was er ook tijd voor een mooi moment. Het huldigen van personen die zoveel voor de club hebben betekend dat zij zijn uitgeroepen tot erelid van Sportclub Rijssen.

Dit zijn de volgende personen:

Marinus Gerritsen

Hij heeft vanaf de oprichting al veel voor Sportclub betekend. Hij is begonnen met het clubblad samen met zijn vader. Is nauw betrokken geweest bij de bouw van de kleedkamers en tribune. Marinus is ook uitgeroepen tot lopend archief en weet als geen ander alles over de geschiedenis van onze mooie club. Hiernaast is hij ook jarenlang voorzitter geweest en later ook nog algemeen bestuurslid. Op feestjes is hij ook altijd te vinden en is hij één van de karttrekkers qua organisatie. Denk hierbij aan het 40 & 50 jarig jubileum van Sportclub. Het werd dan ook hoog tijd dat Marinus erelid zou worden.

Etto Oosthoek

Etto is jarenlang betrokken geweest bij de jeugd van Sportclub. Eerst als sponsor en later ook in het bestuur. Dit deed hij zo goed, dat hij al snel werd gevraagd om plaats te nemen in het dagelijks bestuur van Sportclub Rijssen. De rol van voorzitter paste hem goed en als echte spin in het web, zorgde hij dat alles goed verliep. HIerna heeft hij ook nog jaren de rol als kantinebeheerder op zich genomen. Een man die veel heeft betekend voor Sportclub, dus met recht erelid genoemd mag worden.

Henk van de Maat

Postuum tot erelid uitgeroepen is Henk van de Maat. Dit seizoen is Henk overleden aan de gevolgen van corona, maar wat een groot clubman was hij. Marinus heeft op de ledenvergadering mooi gesproken over hem. Henk is jarenlang secretaris geweest en deed hier later ook nog het wedstrijdsecretariaat bij. Toen hij hiermee wilde stoppen, kon hij toch niet stilzitten en werd jeugdvoorzitter om later het secretariaat er gewoon weer bij te doen. Ondertussen haalde hij ook nog zijn trainerslicentie en scheidsrechterlicentie en bracht dit in de praktijk bij de club. Samen met zijn vrouw Hermien draaide hij 20 jaar lang de bingo wat veel geld opbracht voor de club. Om nogmaals een paar regels aan te halen uit het gedicht van Marinus:

Er zijn maar weinig leden geheel perfect
Maar Henk van de Maat komt dicht in de buurt met alle respect.