JO11-2 wint derby bij Excelsior

Gepubliceerd op: zondag 22 mei 2022
4-7 overwinning bij de buren en nog steeds op kampioenskoers.

Vanochtend tegen de buren uit. Altijd lastig, spelers kennen elkaar van school. Vrijdags uiteraard vroeg naar bed. Dromen over dat ene doelpunt of actie die je gaat maken! Dan de dag zelf, spanning op de koppies maar wel zelfverzekerd : Ze gaan over de knie!

Het duurt even voordat we verdiend op 0-1 komen door Jared na een geweldige splijtende pass van Mason maar voetballend waren we op dat moment ook gewoon beter en we hadden al wat meer goals moeten maken en ook na de goal scoorden we niet meer in de 1e periode. In de 2e periode is het begin voor Excelsior omdat we slordig met de bal omgaan en elkaar vergeten te zoeken. Halverwege begint het toch weer beter te lopen maar de kansen die we krijgen worden vakkundig om zeep geholpen waardoor Excelsior in de wedstrijd blijft. Gescoord wordt er niet meer maar Excelsior haalt overal spelers vandaan en het spel van ze wordt niet beter maar wel feller, iets wat ons niet ligt maar!: heb je mee te maken. In de 3e periode komt Excelsior in 8 seconden op 1-1. We staan te slapensad

Dan komen er pijntjes en komt Bryan erbij en die gooit het nodige gif erbij. Veroverd de bal, spint naar voren en passt op Rezz die fraai binnenschiet 1-2. Excelsior trapt af en daar is Bryan snel bij. Zet een solo in en legt breed op Vince die met de rug naar de goal aanneemt, draait en schiet 1-3 . Op dat moment weer ff lucht. Dan een goal van excelsior die letterlijk uit de lucht valt. De jongen schiet op 20 meter de bal hoog de lucht in en die beland uiterste bovenhoek in ons doel 2-3 ( het schijnt dat er bepaalde ouders onze keepster van de wijs brachtenblush). Niet meer doen dus!

Dan natuurlijk het laatste kwart, spanning te snijden. Weer andere spelers bij Excelsior. Hoe ze het doen doen ze het maar blijft verrassend. Affijn, wij willen graag winnen en het voetbal is al weer een stuk beter en de 2-4 van Rezz door goed werk van Jared komt als geroepen. Helaas gooit excelsior het fysieke ook wat op en wordt het rommelig en zelfs even paniekvoetbal en dan valt ook nog de 3-4. Het zal toch niet gebeuren toch? Nee, we worden wakker en Bryan geeft mooi voor op Jared die rustig aannneemt en afdrukt 3-5. YES! Ik had het nog niet op papier of Jared scoort de 3-6. Hoe weet ik dus nie blush! Dan scoort Excelsior nog de 4-6 maar maakt Rezz op een mooie manier een eind aan de wedstrijd door de 4-7 binnen te lopen.

Volgende week kunnen we thuis tegen Holten kampioen worden. Aan een punt hebben we genoeg. Komt dat zien!