JO11-2 kampioen!

Gepubliceerd op: zondag 29 mei 2022
JO11-2 bekroont zich tot kampioen na spannende slotdag!

De laatste wedstrijd van deze ronde. Thuis tegen Holten die ook goed meedoen bovenin. Maar wij staan bovenaan, 2 punten boven het stugge Lochem. Op social media waren al verhalen dat we aan een gelijkspel genoeg zouden hebben maar daar was ik niet gerust op. Tuurlijk met een doelsaldo van + 17 mag het niet gebeuren maar dat dacht een team in de regio Den Haag ook en daar was het verschil 36 doelpunten. Dus gewoon winnen vandaag.

Het begin was gewoon slecht. Holten voetbalde ons compleet van de mat en binnen 3 minuten keken we tegen een 0-2 achterstand aan. Is al erg maar wat Holten op de mat legde deed mij de wenkbrauwen al fronsen. Mooie combinaties en acties, ik dacht er het mijne van maar eerst er maar voor zorgen dat we aan het voetballen komen!  Het middenveld had het zwaar tegen deze knapen 3 waren er vrij groot en lomp en hun linksbackie was er een die zo bij ons mocht voetballen. Daar later meer over blush

Gelukkig besluit de scheids vandaag de wedstrijd in 2en te splitsen en geen 4x een kwart. Want op het moment dat we eigenlijk de 1e rust in zouden gaan schiet Jared na een pass van Kevin de 1-2 tegen de touwen. De 2-2 is ook van Jared na goed werk van Rezz die daar niet eerzuchtig was en mooi breed legde. Dan gaan we weer teveel zelf willen doen en hebben we moeite met de omschakeling waar Holten gewoon bloedfanatiek doorjaagt laten wij ons been staan en dan voetbal je achter de feiten aan . Elena houdt ons een paar keer knap op de been. En als een doeltrap van Quinten bij Jared beland loopt hij ( In mijn ogen ) wat te ver naar buiten maar het moet gezegd! Hij maakt het knap af, Mooie goal en op voorsprong 3-2. Vlak voor rust een schot van Holten die plots id goal beland 3-3. Dan is er rust en das nodig ook. Er beginnen pijntjes en frustraties maar het ligt toch ook vooral aan onszelf. Als we kampioen willen worden moeten de mouwen worden opgestroopt want Holten gaat het ons niet cadeau geven! Het was niet duidelijk genoeg blijkbaar want bij de eerste corner tikt Holten de 3-4 binnen en tot overmaat van ramp is de 3-5 er eentje die je als coach niet wilt zien. Gewoonweg belabberd hoe we in het veld stonden te slapen. Onze jongste speler Vince staat dan op. Boos na alle overtredingen op zijn lijf en ledematen komt het stoom uit zijn oren en vliegt over het veld, verovert de bal, zet een aanval op en loopt mee naar voren waar hij de bal snoeihard tegen de touwen jaagt.

Zo ga je met frustraties om jonge!! Klasse! En  dus 4-5 en nog 3 minuten met voor ons een corner en Holten krijgt er nog stuk of 3 die allen worden gemist. Dan weer een corner voor ons die door Mason goed wordt voor gegeven en Kevin is scherp 5-5 JAAAAHHHH. Nog 1 minuut en Holten dwingt ons achteruit maar scoort nie meer.

Gelijk en dus afwachten wat er in Lochem gebeurt . En dat duurt lang. De JO15 wil graag aftrappen en dan komt het verlossende woord van onze sportverslaggever ter plekke : Hendry A.: KAMPIOEN! Champagne, partypoppers en vuurwerk en een douche voor de trainers. Feesten nu! KAMPIOENEN. Oh Ja dat linksbackie van Holten bood ik een contractje aan maar hij bleef liever bij de JO13-2 daar. HAHA???? Eind goed al goed!