Sportclub verspeelt de voorsprong

Gepubliceerd op: zondag 29 mei 2022
Wedstrijd tegen SVV '56 eindigt in gelijkspel.

Met het oog op de wedstrijd van vandaag was vorige week de opdracht niet geblesseerd te raken en, hoewel daar vorige week wat twijfels over waren, lijkt dat vandaag redelijk gelukt. We missen vandaag maar 2 spelers en hebben dus liefst 6 man op de bank. Daar zitten Marnix van Rijk, Thymo Haarman, Sandro van Ooijen, Thomas Baan en Marthijn Schottert. Ingeval van nood sluit Maarten-Jan de Jong aan als reservedoelman. In de basis zien we de bekende mensen. Mike Tuitert in het doel. De verdediging wordt gevormd door Daan Bouwhuis, Tom Meier, Matthijs Tempert en Jasper Kreijkes. Op het middenveld staan Henk-Jan Baan, Melvin Schreurs, Jorn Peters en Luca van Ooijen. In de spits zien we William witten en Milan Brinkman. Kortom, we zijn klaar voor de wedstrijd tegen S.V.V.’56. Een team waar wij goede herinneringen aan hebben, want tegen hen wonnen wij aan het begin van de competitie de eerste en lange tijd enige wedstrijdpunten. Daar hadden we wel wat geluk voor nodig, dus makkelijk wordt het vandaag niet. Toch is het doel deze wedstrijd te winnen.

En die ambitie wilde Sportclub direct na aftrap duidelijk maken. Vanaf de eerste minuut werd er gezocht naar het doel van SVV. En in de 9e minuut is het raak. Na enkele vruchteloze pogingen lag de bal tegen de touwen. Het is opnieuw Henk-Jan die op de goede plek staat. Zoals vaker staat hij midden voor het doel helemaal vrij en nadat hij de bal onder controle heeft gebracht schiet hij deze onhoudbaar binnen. Hij deed dat na een goede voorzet van Daan, die daarvoor langs de zijlijn de combinatie had gezocht met William. 1-0.

Dat wil niet zeggen dat SVV kansloos was. Zeker niet. Veelal na een lange pass weten ze gevaarlijk voor het doel van Sportclub te komen om daar de doelpoging te zien stranden bij de doelman. Die had zijn dag en greep diverse malen adequaat en vastberaden in. Helaas is ook hij in de 30e minuut kansloos als Luca op het middenveld de bal verliest. De aarzeling bij Sportclub in de omschakeling was voldoende voor SVV. Die waren meteen scherp en benutten de buitenkans. 1-1. Jammer en onnodig.

Niet veel later schiet hij in 37e minuut alle frustratie van zich af. Vanaf een meter of 25 neemt hij de iets opspringende bal op de pantoffel en schiet die met een prachtige volley in de verre boven hoek. De doelman van SVV deed nog een poging, maar was kansloos. Een doelpunt waarvoor je naar een wedstrijd komt. 2-1. Sportclub staat dus weer voor en moet dat zien vast te houden tot de rust en doet dat ook, zodat de ruststand uitkomt op 2-1.

Na de rust is duidelijk dat SVV zo snel mogelijk de gelijkmaker wil scoren en zet aan. Dat lukt de eerste minuten niet, maar in de 50e minuut is Sportclub niet snel genoeg. De sprint richting het doel wordt gewonnen door de SVV-aanvaller en die rondt secuur af. 2-2.

Sportclub verspeelt dus opnieuw de voorsprong en dat is jammer. Om nieuw initiatief te krijgen gaat Jasper er uit en komt Marthijn binnen de lijnen. Daarna kan geen van beide teams grip krijgen op het (eigen) spel. Een rommelige fase die - net als de teams weer een beetje lijn in het spel kunnen krijgen - wordt gevolgd door een wat verwarrende fase van de scheids. Sportclub wisselt in de 83e minuut Henk-Jan voor Marnix. In de laatste minuten trof SVV nog de lat en kwam Sportclub, ondanks dat Mike er goed bijzat, goed weg. En dan is het voor iedereen verrassend, omdat menigeen had gerekend met enige blessuretijd, na 90 minuten tijd. Eindstand 2-2.

De neutrale toeschouwer zag een leuke wedstrijd, maar bij Sportclub was men ondanks het spel en beide doelpunten toch enigszins teleurgesteld over het resultaat. Twee keer voorkomen is namelijk goed, maar twee keer de voorsprong verspelen kan ook bij Sportclub niemand waarderen. Ondanks dat SVV het iets beter spelende team was en een gelijkspel zeker paste bij de wedstrijd.

Volgende week spelen we de laatste wedstrijd van het seizoen in en tegen Lemele. Een wedstrijd die voor Sportclub nog iets op kan leveren.