Sportclub Rijssen 1 trapt seizoen af tegen Daarle

Gepubliceerd op: zaterdag 3 september 2022

Vandaag de 1e bekerwedstrijd. Voor Sportclub Rijssen is deze wedstrijd een onderdeelvan de voorbereiding op de competitie. Het team kreeg daarom vooraf ook enkele opdrachten mee om uit te proberen. En dat zal ongetwijfeld enkele malen fout gaan en tot balverlies leiden etc.. Het resultaat van de wedstrijd is met andere woorden bijzaak.

Tegenstander is Sportclub Daarle. Een bekende dus, waartegen we dit jaar ook in de competitie spelen. Ook vorig jaar speelden we tegen hen en de laatste wedstrijd leek wel de kampioenswedstrijd. Die moest worden gewonnen. Een team ook waarvan onze huidige hoofdtrainer Julian op den Dries ooit trainer was. Dat geldt overigens ook voor de andere teams die wij in de beker gaan treffen. Dat is op zich een voordeel, maar het verschil zal het niet maken.

De basis vandaag bestaat uit Nick Rouweler in het doel en Victor van Rijk als laatste man. Een verdediging met Thymo Haarman, Daan Bouwhuis en Chiel Poffers. Het middenveld bestaat uit Sandro van Ooijen, Rinaldo Paalman en Jorn Peters. De aanval wordt gevormd door Nick Bruggeman, Milan Bak en Milan Brinkman.

Omdat de engerlingen veld 1 onbespeelbaar hebben gemaakt, spelen we vandaag op veld 2 en dat betekent dat we moeten wachten tot Sportclub Rijssen 2 klaar is met de wedstrijd tegen Bon Boys. Om 14.50u kan er dan worden afgetrapt.

Daarle begint fel aan de wedstrijd en zet Sportclub gelijk onder druk. Dat leidt met name tot enkele blessures, waarvan Daarle zelf de meeste hinder ondervindt. Noodgedwongen moet er worden gewisseld. Na enkele kansen is het in de 19e minuut dan toch raak. 0-1.

Op veld 2 is geen schaduw, zodat er na 25 minuten spelen een drinkpauze is en dus tijd om even te coachen. Tien minuten later is het opnieuw raak. Daarle tikt bij de 2e paal eenvoudig de hoekschop binnen. 0-2.

Sportclub zet daarna een offensief in en weet enkele kansen te creëren, maar de doelman van Daarle staat of ligt hinderlijk in de weg. Pas vlak voor de rust weet Sportclub een punt bij te schrijven. Milan Brinkman wordt door Victor weggestuurd en diens schot wordt door de verdediging van Daarle gepromoveerd tot doelpunt. 1-2. En dat is tevens de ruststand.

Sportclub wisselt in de rust op 3 posities. Luca van Ooijen, Melvin Schreurs en Robin ten Hove nemen de posities in van Nick, Rinaldo en Chiel. En dat leidt tot onrust aan de bal en veel balverlies en dus druk op het doel van Sportclub. In de 51e minuut leidt dat al tot een doelpunt. Daarle krijgt recht voor het doel een vrije trap en die gaat netjes langs de muur in het doel. 1-3.

In de 58e minuut is het opnieuw raak. Het is een kopie van de de tweede. 1-4.

Enkele minuten later is er een blessure bij Sportclub en die is zodanig dat de ambulance wordt gebeld en na enige tijd besloten wordt dat het mooi geweest is. Iets dat doet denken aan een wedstrijd tegen Daarle enkele seizoenen geleden.

De eindstand is dus 1-4. Belangrijker is dat er 3 punten komen uit standaardsituaties. En dat er een wezenlijk verschil is tussen de eerste en tweede helft.