JO12-1 wint oefenduel van buurman Excelsior

Gepubliceerd op: woensdag 7 september 2022

Dinsdag 06-09-2022

SC Rijssen JO12-1 - Excelsior '31 JO12-1

KONING FLORIS VLOERT EXCELSIOR!

Op deze nazomerse dinsdagavond spelen we een oefenwedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van onze buren. Dit elftal speelt in de eerste klasse en heeft afgelopen zaterdag haar eerste wedstrijd gewonnen. Een zware tegenstander dus. We misten vandaag één speler vanwege de bekende pandemie. We duimen voor een snel herstel.

Dan de wedstrijd.....alles wat we zaterdag niet zagen, zien we nu wel. Felheid, beleving,  positiviteit en zeer mooi combinatiespel. Verdedigend stond het als een huis, aangestuurd door onze sterke keeper. Het middenveld liet mooie combinaties zien waar veel kansen en ook doelpunten kwamen. Constant staan we voor of zitten we aan de goede kant van de score. In de 51ste minuut is de tussenstand 4-4.

En dan breekt minuut 52 aan. Een goede inspeelbal vanaf het middenveld bereikt onze hardwerkende spits Floris. Deze gaat het duel met zijn directe tegenstander aan en wint deze. Oog in oog met de keeper schiet hij de bal in verre hoek. Bam, zijnet, gejuich, euforie. Onze koning Floris vloert Excelsior met zijn allereerste goal. Deze goal wordt door het hele team gevierd. Dan ben je een team!!

Aanstaande zaterdag spelen we de volgende competitiewedstrijd tegen Achilles '12. We spelen thuis om 9.30, we hopen jullie allen dan weer te zien. Tot dan!